www.turistika-brdy.cz | www.ohkpb.cz | www.kdno.cz |

Václav Dvořák: Postřehy ze zastupitelstva

2017-03-29 08:45:40 | Ing. Václav Dvořák ©

Únorový zázrak se neopakoval, březnové jednání se protáhlo do půl jedenácté večer. Opět docházelo k napadání starosty, ke snahám o jeho předem připravenou dehonestaci jakýmkoliv, byť vysoce trapným, způsobem. A došlo k úpornému diskutování o alokaci dotací, o jejich smyslu, o spravedlnosti při jejich rozdělování. Řekl bych, že se řešila kvadratura kruhu, za kterou byly schovány osobní zájmy.

Foto

Příbramský radní Ing. Václav Dvořák.
(Foto Mgr. Jaroslav Hodrment ©)

První vzrůšo přišlo při projednávání programu. Zastupitelé Šance navrhli, aby se do programu dostal bod, který měl řešit jakýsi „morální problém starosty“. Měl spočívat v tom, že před deseti lety starosta prodal dům, ve kterém někdo jiný provozuje noční pánský klub a tato adresa byla zároveň vedena jako sídlo podnikání našeho starosty coby OSVČ. Diskutující zastupitelé většinou nechápali, jak to souvisí s výkonem funkce starosty, žádali abychom se věnovali skutečným problémům města a odkázali Šanci na debatu v rámci bodu „různé“. Starosta sdělil, že již dlouhé roky jako OSVČ nepracuje. Pro zařazení bodu do programu hlasovalo jen 9 zastupitelů části opozice, čili návrh neprošel. Tato trapná epizoda naštěstí trvala jen krátce.

Pravý blázinec nastal, když se začalo diskutovat o dotacích do vrcholového sportu. Sportovní komise navrhla rozdělení do poslední koruny, rada návrh komise drobně upravila, ale opět bez rezervy. To znamená, že kdyby se mělo někomu přidat, muselo by se jinde ubrat. Suverénně největší navrženou částku měl fotbalový klub 1. FK s 3,75 mil Kč, druhý byl volejbalový klub s navrženými 2,4 mil Kč, třetí byl hokejový klub s 1,8 mil Kč, ostatní žadatelé byli daleko za nimi.

Dá se říci, že základem diskuse byl požadavek Petra Větrovského, kterého silně podporoval Petr Kareš, aby se přidalo 1. FK. Pan Větrovský, jinak ředitel 1. FK, si postěžoval, že je jeho klub diskriminován. Ve svém vystoupení jsem sdělil, že to tak možná cítí proto, protože za starého vedení měl jeho klub dosti výsadní postavení a my se to snažíme narovnat. A dále jsem sdělil, že mi vadí, že 1. FK je podnikatelský subjekt, zatímco všichni ostatní žadatelé ve všech programech jsou neziskovky. A nakonec jsem připomněl, že sportovní komise, jejímž členem pan Větrovský je, nestanovila pro program vrcholového sportu vůbec žádná pravidla rozdělování. Je to čisté porcování medvěda.

V další diskusi se poněkud schizofrenně prolínala shoda na tom, že spravedlnost a objektivita jsou při rozdělování sportovních dotací téměř nedosažitelné, se snahou přidat 1. FK, protože mu byla radou města dotace nespravedlivě zkrácena ze 4 mil na navržených 3,75 mil. Diskutéři ukazovali různé možné pohledy, čímž potvrzovali nemožnost objektivity. Za zmínku stojí zejména vystoupení Františka Hausera z ANO, který připomněl, že některé kluby mají násobek toho, co je celkově určeno na dotace sociální. A že mu přijde nemorální, když si zástupce 1. FK ve světle tohoto faktu stěžuje, jak málo dostal. Vystoupil rovněž předseda sportovní komise Josef Strejc, který se mj. podivil, jak můžu po komisi chtít nějaká pravidla pro rozdělování dotací do sportu, když se všichni shodli na tom, že objektivita zde neexistuje. Zapomněl ale na to, že v programu „činnost sportovních organizací“ taková precizně propracovaná pravidla jsou. Takže by to jistě nějak šlo, kdyby se chtělo.

Petr Větrovský se opakovaně oháněl tím, že mé osobě vadí jeho jméno a jméno Jaroslava Starky. A v překvapivém prohlášení uvedl, že z důvodu, aby svému klubu neškodil (při jednáních o dotacích), odstoupí z funkce ředitele 1. FK. Odpověděl jsem mu, že nemám žádný problém při jednáních s jeho šéfem ani při jednáních s ním osobně, ale že mi vadí věci, které jsem veřejně řekl – viz výše. A že jestli chce ze své funkce odstoupit z jen důvodu jak uvedl, ať to nedělá, protože se to mine účinkem. V rámci další diskuse starosta připomněl, že hlasovatelný bude návrh, který řekne nejen komu o kolik dotaci navýšit, ale kde se také ty peníze vezmou. V reakci na to navrhnul Petr Kareš, aby byla navýšena dotace 1. FK o 200 tis. a že se tyto peníze vezmou z rezervy města. V rezervě města je rozpočtován 1 mil Kč a návrh z něj chtěl ukrojit na úkor dotací pětinu! Tento návrh mne dosti rozčílil a vehementně jsem proti němu vystoupil. Takový návrh je projevem naprosté neznalosti fungování města a velikosti nečekaných problémů, které je potřeba z něčeho financovat. Je projevem nezodpovědného populismu, který dovedl v minulosti město tam, kde bylo před 2 lety. Návrh pana Kareše opět podpořila jen část opozice a dotace se odhlasovaly tak, jak vyšel návrh z rady města.

Následoval blok bodů o prodejích či výkupech pozemků. Asi i vzhledem k silně pokročilému času – o dotacích jsme diskutovali asi 4 hodiny – byla snaha postupovat rychle. Jediným větším překvapením pro mne bylo hlasování o výkupu pozemků u hřbitova na Drkolnově. Výkup je nutný pro výstavbu parkoviště a získání dotace. Vše jsem vysvětlil, nicméně pan Danda jako jediný návrh nepodpořil. Určitě bydlí někde jinde než na Drkolnově, a tamní zoufalé parkování jej netrápí.

Za zmínku ještě stojí závěrečné různé. Petr Kareš vyzval starostu, aby osvětlil svůj vztah k domu, kde sídlí noční klub Srdíčko a jak je to s jeho podnikáním na této adrese, neboť až do února tam měl mít uvedené své sídlo. Starosta mu sdělil, že dům před deseti lety prodal, nic v něm neprovozuje a že není OSVČ. Proběhla nepříliš dlouhá diskuse, která do velké míry kopírovala úvod při jednání o programu. Její smysl mi zcela unikal, pokud jím ovšem neměl být tragikomický pokus ukázat starostu jako osobu bez morálního oprávnění řídit město, případně snad učinit pokus o jeho odvolání. Petr Kareš ale tímto akorát ztrapnil sám sebe.

Ing. Václav Dvořák, zastupitel za ANO


Ing. Václav Dvořák ©


Tato diskuse již byla ukončena.
Autor:J. Hodrment Vloženo: 2017-03-31 19:39:45 IP: 176.98.110.***
Příspěvek diskutujícího Sebastian byl vymazán pro porušení Kodexu diskutéra.
Autor:tonda Vloženo: 2017-03-31 18:57:22 IP: 176.98.110.***
pépa nic nemá jen prudí vždyt ho znáte panbíčkáře
Autor:revolta Vloženo: 2017-03-31 13:23:14 IP: 176.62.232.***
Tak pan Vacek má zdroje které vytěžuje ? Trochu mi to připomíná dobu minulou . Fuj a hanba bývalému starostovi který káže vodu a pije víno (popř. Budvar )
Autor:Martin Vloženo: 2017-03-31 12:48:58 IP: 109.72.4.***
Kdepak, pane Hodrmente, legrace právě začíná! :-)
Autor:Pepík Vloženo: 2017-03-31 10:31:22 IP: 178.17.170.***
Pane Vacku, nesmyslně zde napadáte současné vedení města a kážete o "politické velkorysososti". Kromě notoricky známých kauz z doby vašeho starostování si pamatuji vaší naprostou neslušnost a NEkorektnost, když jste si z pozice starosty v týdenníku Periskop dovolil psát slátaniny typu že jedno konkrétní knihkupectví v Příbrami je lepší, než jiné konkrétní knihkupectví v Příbrami a tím jste se NEkorektně vměšoval do čistě soukromých obchodních vztahů.
Autor:Pepík Vloženo: 2017-03-31 10:18:26 IP: 195.228.45.***
Zcela zásadně NESOUHLASÍM s panem Vackem! Jestliže nazývá pány Řiháka a Šedivého za "příbramské patrioty". Právě jak uvádí pan Vacek, že 1.FK (profesionální klub) dostávalo cca 15 milionů ročně a ještě dary je minimálně ostudné a byli tím "okrádáni" všichni občané města Příbram a jejich děti chátráním ostatních sportovních zařízení města vč. zařízení pro volnočasové aktivity. Tito pánově měli jít do tepláků. Pan Vacek by se následně měl vypravit do léčebného zařízení. Je trestuhodné, že šly tyto "dotace" do tribun v soukromém majetku. Každý kdo něco někdy dělal pro "velkého" Jardu ví, že tato nechvalně známá příbramská osobnost vyplácí téměř vše "keš" stylem že vytáhne z kapsy 100tis a z toho odpočítává. Pak logicky ani nikdo nikdy nemohl vidět žádné zaúčtování utracených darů od města Příbram! Přál bych si ještě výraznější omezení dotace od města pro 1.FK. Fotbalovou akademii pro děti by měl podporovat hlavně fotbalový svaz, nebo sponzoři kolem exministra Dobeše, který tam má svého syna stejně jako jiní nepříbramští fotbaloví fanatici. Ta fotbalová akademie vlastně není práce s mládeží vedoucí ke zdravému duchu a tělu dětí. Je to pouze fabrika na výrobu mladých fotbalových profesionálů. Pokud dítě nemá výkonnost, tak končí. Zcela jasně má v této věci správný názor pan Dvořák a současné vedení města Příbram.
Autor:občan PB Vloženo: 2017-03-31 09:00:25 IP: 109.72.12.***
Ještě k dotacím pro 1.FK. Práce s mládeží se na 1.FK asi dělá dobře, bohužel , když má někdo talent, tak je okamžitě prodán do jiného klubu , naposledy Barák, a za utržené peníze jsou nakoupeni vysloužilí hráči,i z exotických krajin. Proto je "A" tým tam, kde je. Tito hráči nemají ke klubu a městu žádný vztah. Pan Větrovský se rozčiluje , že dotace na mládež činí jen asi 31 %. Město se tímto nyní podílí na fotbalové výchově mladých fotbalistů, nebylo by fér při případném přestupu, aby se také městu vracel tento 31 % podíl z přestupové částky ? Je to jen byznys, vychovat a výhodně hráče prodat. Žádná koncepce.
Autor:J. Hodrment Vloženo: 2017-03-31 07:02:17 IP: 176.98.110.***
Josefe Vacku, píšeš, že Tvůj zdroj "rozkryl celý systém fungování originálních jmen a falešných nicků v předvolebních a povolebních diskusích na tomto webovém portálu". Pochopitelně netuším, o jakém systému to tady hovoříš. Pokud však Tvůj "zdroj" jakýmkoli způsobem překonal zabezpečení našeho portálu, jinak by totiž nemohl jakýkoliv systém portálu rozkrýt, pak na základě § 230 odst. 1) zákona 40/2009 Sb. spáchal trestný čin a jako hacker "bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci". Tady fakt přestává legrace. Obracím se na Tebe s důraznou žádostí, abys vážil svá slova a své případné poznatky o svém "zdroji" oznámil na PČR, jak je Tvou povinností.
Autor:ja Vloženo: 2017-03-31 06:49:35 IP: 90.176.86.***
Jestli to od p. Vacka není nadsázka, tak je to docela slušná schíza :-)
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2017-03-30 21:50:00 IP: 83.208.153.***
Josef Vacek: Neodpověděl jste mi na otázky. Asi víte proč. JAR: Nebojte, s Josefem Strejcem jsme známí a naše diskuse je přátelská:-)
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2017-03-30 21:34:16 IP: 46.135.3.***
Pane Dvořáku, tajemství pseudonymu "A. Dlouhý" si ještě chvíli nechám pro sebe. Důvod je je jednoduchý, Vaší vládnoucí sestavě chybí "politická velkorysost"a není jisté, že bych po zveřejnění pravé identity "nicku Dlouhý", nemusel opět obhajovart svoji pravdu u Okresního soudu v Příbrami. Můj zdroj, který mne rozkryl celý systém fungování originálních jmen a falešných nicků v předvolebních a povolebních diskusích na tomto webovém portálu, nechce být prozatím poznán. Jistá je však skutečnost, že Váš model práce s elektronickými médii vejde určitě do příbramské politické historie. Stejně jako megalomanský pokus o stavbu finančně naddimenzovaného aquparku, jehož realizace překračuje ekonomické možnosti současné Příbrami. Navíc bez posouzení jeho ekonomické výhodnosti a udržitelnosti. Zatím totiž není vůbec jisté, zda město dokáže projekt bez jakéhokoliv dotačního titulu a pouze z vlastních zdrojů zaplatit. A zda dokáže mít v budoucnosti generovat dostatek prostředků na jeho provoz.
Autor:anonym Vloženo: 2017-03-30 21:10:34 IP: 81.171.29.***
Jak na tom vlastně fotbalová mládež 1.FK je: U21 13. ze 16 U19 7. z 18 U17 5. ze 14 U16 11. ze 14 U15 9. z 12 U14 12. z 12 Výsledkově podprůměr
Autor:JAR Vloženo: 2017-03-30 20:51:13 IP: 194.228.13.***
Myslím pánové Strejci a Dvořáku, že byste se měli sejít a rozebrat situaci někde, kde bude klid, čas a méně emocí. A potom dojdete-li shody napsat nám, na co jste přišli! Rád bych si to přečetl.
Autor:Josef Strejc Vloženo: 2017-03-30 20:19:24 IP: 89.102.191.***
Jak využívají dotaci oddíly nevím, jistě že mluvím o mládeži.
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2017-03-30 19:45:06 IP: 83.208.153.***
Josef Strejc: Mluvíš o mládeži? Dotace přece zatím mají jít jen na mládež. Pokud mluvíš o klubu včetně dospělých, tak to je dost divné, vyplývalo by z toho, že dotaci využívají dospělí. Připomínám svoji myšlenku, aby vzniknul i program na podporu klubů včetně dospělých, s menší finanční dotací -z důvodu pravidla de minimis. Ale dospělí by se tak neschovávali za mládež. Komise tuto myšlenku nepřijala, budiž. Ale zůstává tak program "vrcholový sport" bez jakýchkoliv pravidel. Zůstává asi jediné pravidlo - zvykové - což není dobře a plodí to vášně, které na ZM vidíme. Opravdu si myslím, že hlavní nápady by měly přijít z komise, ne od radních, kteří se musejí na městě zabývat vším od A do Z, a komise by jim měly jako poradní orgány pomáhat.
Autor:tonda Vloženo: 2017-03-30 19:27:15 IP: 176.98.110.***
proč asi skončil p.Větrovský???????????????????????
Autor:Josef Strejc Vloženo: 2017-03-30 19:14:42 IP: 89.102.191.***
Takto to také rozdělit nelze, zničilo by to FK, VK a CK, ale to je úplně logické.
Autor:tonda Vloženo: 2017-03-30 18:58:24 IP: 176.98.110.***
Pne Vacku to se vám rozdávalo, když jste vytunelovali teplárnu atd.Všichni ví kolik pěněz teklo na fotbal...... 1FK
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2017-03-30 18:45:40 IP: 85.71.234.***
Josef Strejc: OK. Vrcholoví sportovci jsou i mimo kluby žádající v programu "vrcholový sport". Např. řada členů Sokola se účastní vrcholových soutěží. Akorát to není pravidelná "liga", jako mají např. fotbalisté, volejbalisté..., nejsou tak vidět a nejsou zvyklí v tomto programu žádat. Otázka je, zda je vůbec dobře, aby speciální program "vrcholového sportu" existoval a nemělo by se přispívat jen v rámci existujícího programu "činnost sportovních organizací". Vždyť v tomto programu existují pravidla a funguje i diferenciace příspěvku dle toho, v jak vysoké soutěži se mládež daného klubu angažuje! A když se zruší "vrcholový sport", tak do "činnosti" spadne velké množství peněz. Jak jsem řekl na ZM, myslím si, že hlavním nositelem nápadů by měla být komise, zkuste to tam prodiskutovat. A probereme to i spolu.
Autor:Josef Strejc Vloženo: 2017-03-30 18:05:46 IP: 89.102.191.***
Pane Dvořák, jmenoval jste mě ve svém článku, já jen stručně odpovím. Komisi se chtělo něco najít,ale nepodařilo se to, u některých jednáních jste dokonce byl. Najít kritérium pro rozdělování peněz ve vrcholovém sportu nelze a sám jste to na zastupitelstvu několikrát řekl. V této oblasti jsou jednotlivci (triatlonisté), špičkové oddíly v různě velkých (oblíbených)sportech.Jestli se na toto téma chcete pobavit nebo dokonce máte nějaký nápad, rád se s Vámi kdykoliv sejdu.
Autor:ja Vloženo: 2017-03-30 17:43:18 IP: 90.176.86.***
Pane Vacku, velmi dobře vím, jaký byl váš vztah ke komunistům, o to víc mě překvapuje, ře používáte jejich rétoriku
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2017-03-30 17:00:36 IP: 85.71.234.***
Pane Vacku, jste neuvěřitelný... V první řadě vás vyzývám, abyste přestal být tajuplně zajímavý, a pokud píšete, že "A.Dlouhý" je vysoce postavený muž naší radnice - tak napište kdo to je! Anebo nekalte vodu. Dále - proboha, odkud jste vzal, že autor A.Dlouhý píše, že staré vedení odevzdávalo rozpočet pro 1.FK ve výši -3,5 mil? Jednak to je naprosto nesrozumitelný nesmysl, jednak to z toho příspěvku může vyčíst jen ten, kdo neumí číst. Anebo patologicky překrucuje, manipuluje, ubližuje... A dodám, že vy číst umíte. Každým svým příspěvkem mne přesvědčujete, že jsem vás ve své hlavě oprávněně dosadil do čela příbramské tlupy plkopitéků, což je druh politického dinosaura. Jak je veřejnosti známo, já jsem byl zastánce ne maximalistické varianty rekonstrukce bazénu. Proč nekomentujete konání svého kolegy Kareše, který velmi vehementně prosazoval maximální variantu přestavby bazénu a zároveň je propagátorem navýšení sportovních dotací? Prozraďte nám, co byste dělal vy, kdybyste se v minulých volbách dostal na radnici a měl v pokladně -3,5 mil??? Já se nechám rád poučit (bude-li to rada upřímná a odborná).
Autor:Vac_Law Vloženo: 2017-03-30 16:55:01 IP: 5.135.176.***
Přesně jak psali lidé už přede mnou. Větrovského politické aktivity jsou prosazování dotací do fotbalu (sám sobě), podporu hazardu (kdo je asi jedním z velkých provozovatelů hazardu v Příbrami?) a v tomto období spolupořádání kulturních akcí města Příbram. Tam dodává svoje předražené služby přes spřátelenou pražskou agenturu nebo rovnou přes svojí agenturu, kde je jednatelkou jeho, ehm, kamarádka, aby navenek nebylo patrné, že on je šéf. Škoda jen, že poslední jmenované by nebylo možné, bez aktivního přispění místostarostky Ženíškové, která se chopila pořádání takovýchto akcí, i když nespadají do její agendy.
Autor:Martin Vloženo: 2017-03-30 16:31:09 IP: 109.72.4.***
No mohu-li hovořit za sebe, pokud by tento pomník znamenal Váš definitivní odchod z příbramské politiky, jsem pro všema deseti. Ještě by se k Vám mohl přidat pán, který si vystavěl pomník na náměstí T.G. Masaryka...
Autor:Marta Frýbertová Vloženo: 2017-03-30 15:48:34 IP: 109.72.12.***
Josef Vacek: A. Dlouhý napsal že "...Řihákovo a Šedivého vedení odevzdávalo rozpočet na úrovni mínus 3,5 miliónu..." Ne tedy pro 1.FK Příbram, ten účelový nesmysl jste si ve svém příspěvku tam vepsal vy sám. Kdo se o dění ve městě zajímá, tak samozřejmě velmi dobře ví že byl myšlen rozpočet města. To ale zrovna vám říkat nemusím.
Autor:S930 Vloženo: 2017-03-30 15:42:32 IP: 109.72.5.***
Jsem zásadně proti dotování profesionálního fotbalového klubu z rozpočtu města. Z rozpočtu města v němž bydlím. Z našeho rozpočtu. Z mého rozpočtu. Jsem pro aby sportující dítě jehož rodiče nemohou ekonomickou stránku této aktivity zcela naplnit bylo dotováno z uvedeného mého rozpočtu. Aby mu bylo pomoženo. Podporuji kompletní rekonstrukci plaveckého bazénu, protože je to, podle mého názoru, projekt, kterého je moje město hodno. Zcela nesouhlasím s Josefem Vackem v jeho srovnání s Čestlicemi (a zřejmě měl na mysli Pasohlávky), nicméně jeho neznalost lze omluvit neb ani jedno zařízení včetně příbramského nenavštívil (jinak nelze vysvětlit).
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2017-03-30 15:21:43 IP: 193.35.102.***
A.Dlouhý, moudrý muž a vysoce postavený muž z příbramské radnice opět nemluví pravdu. Není pravdou, že „Řihákovo a Šedivého vedení odevzdávalo rozpočet pro 1.FK Příbram na úrovní mínus 3,5 milionů. Naopak velkorysá podpora fotbalu za vlády těchto "příbramských patriotů" se v letech 2010- 14 pohybovala od sedmi do jedenácti milionů korun. Stávající vedení se chabými výmluvami snaží ospravedlnit programovou likvidaci historicky nejúspěšnějšího příbramského sportu. A vůbec mu nevadí, že tímto krokem znehodnocuje letitou práci celé jedné generace trenérů, hráčů, funkcionářů a sponzorů příbramské kopané. Namísto reálné podpory osvědčeným sportovním projektům však koaliční radní a zastupitelé plánují „jízdu na divokém tygru“ ve formě megalomanské rekonstrukce příbramského plaveckého bazénu. Jakoby nové bazény, tobogany, umělá vlnobití a vířivky s horkou vodou, byly něčím pro Příbram nepostradatelným. Stejní zastupitelé, kteří z jedné strany „potápí“ příbramský sport naopak prosazují projekt „nového aquaparku“, který má již ve svých „základech zakódováno“, že se stane „ekonomickým Waterloo“ našeho města. Nechci se opravdu dočkat toho, že uprostřed Příbrami bude stát nedostavěný pomník „megalomanů“, kteří zde chtěli vybudovat nové Čestlice nebo Lysohlávky?
Autor:Martin Vloženo: 2017-03-30 14:19:57 IP: 109.72.4.***
No ono je velmi těžké vysvětlovat něco pamětníkům, pokud máte hlavu až po krk v máselnici. Ale ponechme stranou moudrá slova tohoto "enfant terrible" příbramské politiky, jde koneckonců stále o totéž, dehonestovat práci někoho jiného za účelem návratu do dávno ztracených pozic. Ale takových vykuků máme v Příbrami na rozdávání, fotbalovou terminologií "na hostování". Nemám nic proti konstruktivní opozici, ale tu aby u nás jeden pohledal :-)
Autor:S930 Vloženo: 2017-03-30 13:41:00 IP: 109.72.5.***
Navrhuji spravedlivý postup rozdělení městských dotací pro rok 2018: 0,-Kč (slovy: nula korun českých) pro každého.
Autor:revolta Vloženo: 2017-03-30 12:36:20 IP: 176.62.232.***
Předpokládám , že se nyní ozve pan Vacek a sdělí diskutujícím jak to tedy za jeho starostování bylo s těmi dary a jinými věcmi ohledně zvýhodnění fotbalového klubu. ( dotace na rekonstrukce a modernizace stadionu , příspěvky na platy hráčům, nájemné v bytech obývaných hráči ... ) Pokud je to lež tak by bylo vhodné ji vyvrátit . Jinak musím souhlasit že kasa je jedna , financí omezené množství a nelze samozřejmě uspokojit všechny sportovce a kluby tak jak by si to představovali . On je taky každý sport jinak finančně náročný, Z místních klubů je dle tabulek na nejvyšším místě hokej až poté ostatní sporty. Ale do rozdělování dotací nechci mluvit.
Autor:občan PB Vloženo: 2017-03-30 10:56:12 IP: 109.72.12.***
Souhlasím s p.Dvořákem. Jinak Pepa Vacek potvrdil známou pravdu, že "dary" od města za jeho působení byly určeny také na platy hráčů a trenérů....., a co "služební byty" hráčům.... Tekly tam desítky milionů korun, i na další věci, jako přístavby a zastřešení tribun atd. Tyto objekty ale nejsou v majetku města ! Škoda, že p. Vacek neudělal anketu,tak jako to dělá současné vedení města, zda obyvatelé Příbrami chtějí , aby město investovalo do tribun, nebo např. do bazénu, nebo na Nový rybník. Dovolím si tvrdit, že v drtivé většině by vyhrál bazén, nebo "Novák". Všechna sportovní a rekreační zařízení města jsou morálně zastaralá. Proto naprosto souhlasím, že je nyní snaha investovat do těchto zařízení, která pro sport, zábavu, relaxaci a odpočinek slouží všem obyvatelům města a jeho návštěvníkům. Na zastupitelstvu také zazněla informace, že 1.FK má od města dvě hřiště za nájem 1 Kč, hráčům Bobcat je ale zpoplatnili.....
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2017-03-30 09:42:06 IP: 109.72.12.***
Nemohu reagovat na jednotlivé příspěvky, je jich mnoho. Z řady z nich, ač nesdílejí můj postoj, je cítit hledání správného řešení. A potom je tady např. příspěvek pana Vacka, plný manipulací, polopravd a jedu - dost nekřesťanská kombinace. Opět připomínám - dotace by měly být použity výlučně na mládežnický sport a každý, kdo jejich výši spojuje se současnou situací v dospělém týmu 1.FK, nejedná poctivě. Sportovní oddíly sledují výlučně své zájmy (nevyčítám, to je asi normální). Ale ten, kdo je zodpovědný za hospodaření města (a to by měli být všichni zastupitelé, asi se mnou v čele), by se měl snažit zohlednit VEŠKERÉ potřeby města a podle toho se rozhodovat. Naprostou parodií na takový přístup byl návrh Petra Kareše vzít z rezervy města (celkem pouhý 1 mil!) 200 tis a dát je na sportovní dotace (a je jedno komu). Je to projev naprosté neznalosti problémů Příbrami. Jen na nečekané výpadky techniky ve školních jídelnách (o kterých vím již nyní) padne asi 500 tis. Na jednání se objednala Arriva, která bude požadovat navýšení příspěvku na provozování MHD (jinak hrozí stávka řidičů). Už na to nebude stačit rezerva města. Město má letos schválený schodek hospodaření 95 milionů!!! Přesto ten, kdo necítí zodpovědnost za celek v jednotlivých případech (třeba dotace do sportu) řekne - měl jsi dát víc. Ale nedořekne, kde na to vzít. Bývalé vedení (dávané nám za vzor) už se ke konci své vlády muselo financovat úvěrem (aby bylo např. na platy). My jsme to ustáli, jejich úvěr jsme splatili a našetřili na velké projekty, včetně projektů do sportu. Např. letos dáme jen do rekonstrukce zimního stadionu přes 10 mil. Nemohu to zde dál široce komentovat. Jen na závěr: objektivní rozdělení dotací neexistuje, každý bude mít svoji pravdu. A kdo chce kritizovat a dávat rady jak to dělat jinak, má na to samozřejmě právo. Ale ať se prosím snaží vnímat město jako celek a nejen výsekově něco, co ho zajímá. Jinak by byl kozel zahradníkem.
Autor:A.Adamcová Vloženo: 2017-03-30 08:52:10 IP: 176.98.110.***
Včera byl na Radiožurnálu v 17 hod. rozhovor s panem Starkou o finanční situaci v mládežnickém fotbalu. Jak se to v rádiu, tak rychle dověděli, že Příbram "zabíjí" fotbal ? Kolik finančních prostředků dostává fotbalová akademie v Příbrami od státu ? Jsou v této skupině i děti ze Spartaku ???
Autor:J. Adámek Vloženo: 2017-03-30 08:34:42 IP: 95.105.59.***
Souhlasím s příspěvkem Petra V. Katastrofální výsledky 1. FK v 1. lize pochopitelně padají na hlavu jejího generálního ředitele, tedy Petra Větrovského. Ten se v příbramském zastupitelstvu angažuje ve dvou oblastech: je to obhajoba dotací pro 1. FK a velmi intenzívní a bezskrupulózní podpora hazardu. Odchod Větrovského z čela 1. FK je teatrální a jeho zdůvodnění, že za špatné výsledky 1. FK v 1. lize může snížení dotací je popravdě řečeno sprosté. Bohužel, Větrovský je zároveň předseda příbramské sociální demokracie. Podle mne by snad bylo lepší, aby se do čela sociální demokracie vrátil zpět MVDr. Řihák. Ten se alespoň v poslední době vyjadřuje poměrně slušně a rozumně.
Autor:Petr V. Vloženo: 2017-03-30 07:48:15 IP: 212.47.246.***
Pan Vacek opět nezklamal. Sám má máslo na hlavě za to, jak cpal Stárkovi a Větrovskému milióny z rozpočtu města, aby se fotbaloví bafuňáři mohli prohánět ve svých kárách a stavět baráky v Obecnici. A ještě má tu drzost kritizovat současné vedení města, že tomu chce udělat přítrž. Nikde jinde tolik radnice do fotbalu necpe a v Příbrami jsou jiné věci, kde jsou potřeba peníze. A bílý kůň Větrovský, když vidí, že už neplní svojí roli – vysát co nejvíce peněz a přilepšit si, tak to demonstrativně balí a ještě má tu drzost všude prohlašovat, že radnice může za úpadek příbramského fotbalu. Za něj může především on, jako prezident klubu a neschopnost celého vedení. A to nemluvím o tom, že mají na Litavce podmínky „za půl darma“. A děti? Ty jsou jenom rukojmí v politických „žvástech“. Zeptejte se rodičů, co jejich děti mají zadarmo z těch miliónů „na děti“. Tahle sebranka je k pláči.
Autor:Pavel S. Vloženo: 2017-03-30 02:02:19 IP: 109.72.15.***
Byli jsme svědky kolektivního brečení těch oddílů, které dostaly nejvíce. Ten systém je přitom postavený na hlavu zejména výběrem sportů, které spadají do podstatně více dotované kategorie tzv. vrcholového sportu a těch ostatních. Nevidím tu logiku. Na jedné straně vrcholový americký fotbal s pár kluby v republice, který téměř nikoho nezajímá či hokej hrající asi šestou ligu, na druhé sporty popelky s obdobnou členskou základnou jako má fotbal vozící medaile a tituly z nejvyšších republikových soutěží. Bylo by férové do toho říznout a začít měřit alespoň co se týče mládeže všem stejně. Jasná kritéria: Počet sportovců, hodin, umístění v republikových soutěžích, prokazatelné náklady, vybrané členské příspěvky atd. Úplně oddělit případnou podporu profesionálního sportu. Tady jsou úplně jiná kritéria - popularita, počet diváků, vysílání v TV, reklama města. Bez dotací to asi dlouhodobě nejde, ale asi nemůžeme mít všechno - třeba štědře dotovaný prvoligový klub i velkolepě rekonstruovaný akvapark.
Autor:JAR Vloženo: 2017-03-29 22:20:15 IP: 194.228.13.***
fotbal, fotbal, fotbal i kdyby jste to tady napsali milionkrát, například mě zajímat vůbec nebude. Takhle vysoké částky, které tento sport (respektive jeden klub) v Příbrami pořád dostává mi nepřijde ok. Když je tolik fanoušků, tak ať ho dotují oni. Nevím kolik platí rodiče za své ratolesti na fotbale, ale třeba u jiných sportů rodiče platí naprosto všechno. Že je Příbram známá díky fotbalu? Ve fotbalovém světě (omezeno na ČR!) asi jo. Ale mimo něj? Já jsem se s tím nikdy nesetkal. Stárka už známý je, s tím už jsem se setkal, ale že by v tom figurovalo dobré jméno příbramského fotbalu? Ne. Jak psala M. Frýbertová, kde jsou počty dětí? Definujte tu někdo kvůli čemu se dotace do sportu dává, co má dotace městu přinést? Možná by se tím vyřešili některé spory...
Autor:ja Vloženo: 2017-03-29 21:13:22 IP: 90.176.86.***
Rozumím, ale to není objektivní měřítko. A když se rozdělují státní miliony...
Autor:J.D. Vloženo: 2017-03-29 21:00:33 IP: 109.72.7.***
jezdit po republice, bavit se s lidmi...říct, jsem z Příbrami a první otázka se týká fotbalu, volejbalu , nikdo neví kdo je starosta, ale ví kdo je Stárka...jak negativně ,tak i pozitivně...
Autor:ja Vloženo: 2017-03-29 20:36:34 IP: 90.176.86.***
J.D. Fotbalem? A jak se to pozná? Objektivní měřítko?
Autor:J.D. Vloženo: 2017-03-29 20:32:50 IP: 109.72.7.***
..a čím je dnes Příbram známa ?
Autor:Světoběžník Vloženo: 2017-03-29 20:19:07 IP: 105.80.120.***
Pan Vacek také pochopitelně zapomíná, že 1.FK po dvě minulá volební období dostávala v řádu desítek milionů korun od města nikoli dotace, ale dary. Dar se liší od dotace hlavně tím, že se nemusí městu proúčtovávat, čili de facto je použitelný na cokoli, co obdarovaný uzná za vhodné. U darů je tedy kontrola veškerá žádná. Je tedy pochopitelně otázkou, na co byly peníze radnice skutečně použity.
Autor:ja Vloženo: 2017-03-29 20:17:28 IP: 90.176.86.***
Pan Vacek prozradil, kam ve skutečnosti dotace putují :-)
Autor:Anonym Vloženo: 2017-03-29 20:15:33 IP: 81.171.29.***
Pan Vacek nemá pravdu. Fotbal v Příbrami zajímá pár lidí, podívejte se na návštěvnost. A jestli je 250 000 korun mínus pro klub likvidační, tak ať si to doplatí rodiče. Níže padla otázka, kolik dětí je z Příbrami a nikdo Ze Spartaku nebo FK nikdy neodpověděl. A jistě bylo zajímavé podělit dotaci počtem příbramských dětí, vyšla by zajímavá částka... A jestli je Příbram známá díky fotbalu, tak to není pozitivní reklama. Stačí si do vyhledávače zadat jména současných nebo bývalých manažerů.
Autor:A. Dlouhý Vloženo: 2017-03-29 20:11:51 IP: 105.85.110.***
Pane Vacku, opět tady plácáte nesmysly. Dotace jsou určeny na práci s mládeží. Ne pro dospělé v 1. fotbalové lize, kteří často nejsou ani z Příbrami. Také jste jaksi zapomněl na prokazatelný fakt, že Řihákovo a Šedivého vedení odevzdávalo rozpočet na úrovní mínus 3,5 milionů. Nikdo likvidovat prvoligový fotbal nechce, ten se bohužel v současné době, jak všichni víme snad kromě vás, likviduje sám svými špatnými soutěžními výsledky. Tak nemíchejte hrušky s jablky. Nikdo nic naschvál nedělá, schválnostmi jste tady proslul spíš vy sám. Kudlu do zad vrážíte spíš vy, a to naprosto systematicky současné radnici. Proč? Toužíte se dostat na jejich místo, nic víc nic míň. Fakt trapné...
Autor:Jiří D. Vloženo: 2017-03-29 19:55:42 IP: 109.72.7.***
Pan Vacek má naprosto pravdu.
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2017-03-29 19:10:50 IP: 193.35.102.***
Příbramský sport dostal od Vařekovy radnice pořádnou ránu již v roce 2015, tedy v prvním roce jejich „osvícené“ vlády. Z původních 25 miliónů korun podpory sportu, kterou poskytovala radnice pod vedením Josefa Řiháka v roce 2014, nové vedení města starosty Jindřicha Vařeky, seškrtalo rozpočet na 12,6 miliónu korun. Pro většinu místních sportovních klubů, počínaje prvoligovými fotbalisty a konče extraligovými volejbalisty, to již tehdy znamenalo výrazné omezení práce s mládeží, na kterou byly finanční prostředky od města v minulosti směrovány. Přesto si nikdo ze sportovních fandů nedokázal představit, že bude ještě hůře. Úsilí příbramských politiků ve věci likvidace prvoligového fotbalu je naprosto programové. Nový systém „politické intervence“ Vařekovy radnice do oblasti podpory sportu, tak cílevědomě likviduje více než dvacet pět let nikdy nedoceněné práce všech funkcionářů, trenérů, hráčů a sponzorů 1.FK Příbram. Tedy kolektivu těch, kteří se podíleli na historickém vzestupu nejúspěšnějšího příbramského sportu. A navíc se to děje, možná naschvál, v okamžiku těžkých sportovních chvil 1. FK Příbram. Vládnoucí radní a zastupitelé tak svým přístupem a naprosto nekvalifikovaným rozhodnutím „vrážejí“ místnímu fotbalovému klubu opravdovou kudlu do zad.
Autor:Daniel Vloženo: 2017-03-29 14:42:20 IP: 109.72.5.***
Tady se bere za automatické, že pokud výkonnostně sportuji a jsem na takové úrovni, že se dá mluvit o reprezentaci města, mám nárok na dotaci ??? Tak to ale není pánové! Město musí zabezpečit základní věci tak, aby fungovalo. Tzn. zaplatit své zaměstnance, městskou policii, technické a sociální služby, SZM, školy, školky, postarat se o infrastrukturu atd. atd. A pokud něco zbude, tak teprve poté dotovat. To bych mohl zažádat také o dotaci ..... řekněme na oblečení a boty pro mé děti .... jsem přeci občan města a moje děti jej pak také reprezentují, že ;-)
Autor:Sebastian Vloženo: 2017-03-29 14:38:53 IP: 109.72.6.***
Souhlasím s paní Frýbertovou. Kolika dětí z Příbrami se to všechno týká?
Autor:Michal Vloženo: 2017-03-29 14:22:52 IP: 193.84.7.***
Lucie Leišová: souhlas. Třeba Honza Černý. ten byl teď 3. na mistrovství ČR ve Valmezu. Příští týden jede na evropský šampionát do Portugalska. Kolik ten dostává od rodného města na skvělou reprezentaci?
Autor:Lucie Leišová Vloženo: 2017-03-29 13:56:43 IP: 193.85.148.***
Pane Dvořáku, nechci se míchat do toho, co se dělo na zastupitelstvu, už pár měsíců stojím mimo dění v Příbrami. Sportovní komise se ale v tomhle případě zastat musím, sama jsem v ní až do konce minulého roku seděla. Jako radní určitě víte dobře sám, že pravidla pro rozdělování dotací do sportu jsou poměrně těžko měnitelná, ačkoliv se to současné komisi často nelíbilo a častokrát přemýšlela, co s tím. Ono je to pro členy komise velmi nepříjemné vědět, že už v dubnu není v městském rozpočtu žádná rezerva pro dodatečné žádosti sportovců, kteří by si podporu zasloužili, jako se to stalo například minulý rok. Rozumím tomu, že jsou pro město důležitější věci, než je podpora sportu, ale zas na druhou stranu je v Příbrami spousta sportovců, kteří dělají městu dobré jméno a ani nemají šanci požádat město o pomoc.
Autor:Petr Vloženo: 2017-03-29 13:46:40 IP: 31.30.2.***
Ale vždyť to nejde srovnávat. Např. junioři volejbalu mají ve své lize 5 soupeřů,z toho jsou 3 z Prahy.Tam je doprava za babku.Dorostenecká liga fotbalu má 18 účastníků a jezdějí do Opavy, Olomouce, Karviný, Ostravy, Brna, Jihlavy.Můžem si myslet,co chcem,ale fotbal trestáte nejvíc,do jistý míry OK,ale tohle jste přpískli,třeba to je tím,že jste hrál volejbal.
Autor:Marta Frýbertová Vloženo: 2017-03-29 13:40:12 IP: 109.72.12.***
Nějak se mi ve všech těch diskuzích tady i na zastupitelstvu ztrácejí SKUTEČNÉ počty (pouze) PŘÍBRAMSKÝCH dětí kterých by se především dotace měly týkat....
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2017-03-29 13:22:41 IP: 37.188.185.***
Michal: Věřím, že ji dělá dobře. Např. volejbalisti ji dělají také skvěle - žáci jsou na druhém místě v republice, kadeti na čtvrtém. Město mládeži v klubech pomáhá - 3,75 mil pro jediný klub 1.FK není málo a ostatní mu zdaleka hledí na záda. Nikomu se nesměju, na ZM byla řeč jen o mládeži, protože jen jí se týkají dotace. Peníze na mládež nebo sport se v městském rozpočtu neztrácejí. Když vezmeme, kolik nyní investujeme do sportovních zařízení, je to dokonce více, než v minulosti. Jen se tyto peníze trochu jinak alokují. Ten, kdo dostane méně než dříve, je zklamaný, ostatní naopak. Zároveň se nám přestanou rozpadat sportovní zařízení ve vlastnictví města.
Autor:revolta Vloženo: 2017-03-29 13:22:33 IP: 176.62.232.***
Nezavděčíš se lidem všem , nicméně musím podotknout že některým opozičním zastupitelům chybí přírodní inteligence, navzdory všem titulům které nosí za svými jmény. Ta jména si dosaďte sami.
Autor:Marta Frýbertová Vloženo: 2017-03-29 12:30:04 IP: 109.72.12.***
Michal: Jednání zastupitelstva jsem sledovala a opravdu jsem si nevšimla že by se někdo posmíval A-týmu.
Autor:Michal Vloženo: 2017-03-29 12:24:07 IP: 193.84.7.***
Václav Dvořák: dobře, souhlasím. Snad máte pravdu. Ale pravda také je, že 1. FK dělá výchovu fotbalové mládeže mimořádně dobře. Asi nejlépe v ČR. A město by na ně mělo být náležitě hrdé, pomoci klubu. A ne jim neustále snižovat příspěvek a posmívat se jim, když se A-týmu nedaří.
Autor:Jiří D. Vloženo: 2017-03-29 11:52:01 IP: 109.72.14.***
Jste hrobaři příbramského fotbalu, Příbram je známa dnes pouze díky fotbalu a sportu.!!!!!! Stačilo o víkendu sledovat národní mužstva ve fotbale všech kategorii a bylo slyšet o vysoce kvalitní práci s mládeží v Příbrami....jména Barák, Černy, Mašek, Chaluš, Jedlička......to je propagace města!!!!
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2017-03-29 11:40:42 IP: 37.188.185.***
Michal: OK. Musíte ale do své úvahy doplnit, kdo by dělal tu práci, kterou dělám (mimo práci radního!). Myslím, že jsem svojí prací městu ušetřil hodně milionů. A to nemluvím o narovnávání různých podivných právních vztahů. Pokud se domníváte, že může existovat korporace typu Příbrami bez ekonomického řízení, potom se dostanete na úroveň těch, co tady byli před námi a dovedete město do stavu (bez peněz), jako se to povedlo jim. Co se týká práce mého syna ve vztazích s 1.SČV, platí stejné - něco stál, ale násobně více přinesl. Takže prosím doplňte, kdo by tu práci dělal a odkud by se vzaly peníze, které jsme městu "vyhospodařili". Až potom to bude relevantní názor.
Autor:Michal Vloženo: 2017-03-29 11:28:38 IP: 193.84.7.***
Ptáte se, pane Dvořáku, kde najít čtvrt milionu pro mladé, nadějné fotbalisty? Pomohu vám. 20 tisíc měsíčně x 12 = 240 tisíc. Za čtyři roky je to bez čtyřiceti tisíc rovný milion. Plus by se našly další peníze, které se odkláněly z městské pokladny za právní služby ve sporu s 1.SčV...
Autor:občan PB Vloženo: 2017-03-29 10:58:22 IP: 109.72.12.***
Opět se ukázaly především osobní zájmy "Šance pro Orlov aneb jak odrbat Příbram ". Působení těchto dvou pánů je ostudou celé Příbrami.

Podporujeme

Divadlo Antonína Dvořáka Příbram a Kino Příbram
MHD Příbram - jízdní řády

Aktuální jízdní řády najdete ZDE.

REKLAMA

Starožitnosti, antik Chod

© Mgr. Jaroslav Hodrment
Webhosting a domény od GIGASERVER.CZ
Právní doložka