www.turistika-brdy.cz | www.ohkpb.cz | www.kdno.cz |

Josef Vacek: Dramatický zvrat v letité cause Mera-Czech versus město Příbram

2016-05-11 08:01:11 | Mgr. Josef Vacek ©

Tříčlenný senát Nejvyššího soudu ČR ve složení JUDr. Miroslav Gallus, JUDr. Hana Gajdzioková a JUDr. Pavel Příhoda rozhodl 9.2.2016 v neveřejném jednání kladně o dovolání města Příbram v tzv. cause Mera Czech. Ve hře bylo opravdu hodně, pokud by město Příbram tento soudní spor prohrálo, mohlo teoreticky přijít až o desítky milionů korun.

Foto

Mgr. Josef Vacek.
(Foto Pavel Burda)

Počátek příběhu je nutné hledat na počátku roku 2000, kdy příbramská radnice pod mým vedením začala spolupracovat se společností Mera-Czech na projektu výstavby 162 bytů na Drkolnově. Společně jsme založili Příbramské bytové družstvo, které mělo být garantem a finálním příjemcem státní dotace ve výši 65 milionů korun na uvedenou stavbu. Firma Mera-Czech během několika měsíců pomohla vypracovat projektovou dokumentaci, získala potřebná povolení, pozemky a začala připravovat stavbu inženýrských sítí.

Na počátku roku 2002 však vláda České republiky na základě kontrolních zjištění NKÚ týkajících se některých nepodařených projektů, kdy část měst a obcí přišla o velké finanční prostředky díky ručení úvěrů soukromým firmám, iniciovala změnu zákona o obcích. V rámci této novely bylo zakázáno ručit městským a obecním majetkem mimo jiné i za společné investiční projekty měst a soukromých investorů. Tato skutečnost velmi výrazně změnila podmínky v přidělování dotací na výstavbu obecních bytů budovaných ve spojení se soukromými subjekty. A v důsledku změněných pravidel začalo zároveň hrozit reálné nebezpečí, že město Příbram nesplní zadávací podmínky smlouvy o poskytnutí dotace. Samozřejmě s rizikem vrácení celého dotačního titulu ve výši 65 mil. Kč Státnímu fondu bydlení, včetně dodatečné smluvní pokuty.

Město proto politickým rozhodnutím rady a zastupitelstva plánovanou stavbu bytů v lokalitě Příbram V-Drkolnov prozíravě zastavilo. Mera-Czech se v této době dostala do likvidace. Za většinu jejích úvěrů na stavbu nových bytů totiž ručila zúčastněná města, což od novely zákona o obcích v roce 2002 již nebylo právně možné. Mera-Czech se poté následně dostala pod veliký tlak financujících bank, které v důsledku novely zákona o obcích vypověděly firmě úvěrové financování. Tento krok bankovních institucí znamenal okamžité ukončení výstavby nových bytových domů v Pardubicích, Hradci Králové, Praze 13 a Ústí nad Labem- Bukově. Firma nebyla dále schopna pokračovat ve stavebních pracích a následně ohlásila svoji likvidaci.

Za krachující Merou Czech tak zůstaly nedostavěné bytové domy, nespokojení zájemci, kteří většinou složili finanční zálohy na budoucí bydlení a milionové dluhy. Nikoliv však v Příbrami, kde radnice pod mým vedením dokázala velmi rychle analyzovat všechna rizika podobného projektu. Město Příbram proto nedopadlo tak nešťastně, jako magistráty v Pardubicích, Hradci Králové, a Ústí nad Labem nebo radnice MČ Praha 13, které následně s velkými investicemi v řádu desítek milionů korun bytové domy sami dokončovaly.

Případ investiční společnosti Mera Czech, která svoji „neprofesionalitou“ přivedla samosprávy velkých měst do tíživých finančních problémů, se zdál u konce. Avšak pouze krátce, jenom do doby, kdy v říjnu 2003 podala firma „Mera Czech v likvidaci“ se sídlem v Přerově, prostřednictvím prominentní pražské advokátní kanceláře Brož, Sokol, Novák (sic), žalobu na město Příbram o náhradu škody ve výši 29,3 milionů korun za údajně zmařenou investici. Tehdy jsem začal poprvé věřit, že námi odmítnutý projekt výstavby 162 bytových jednotek na Drkolnově, měl možná sloužit pouze k bezchybnému vyvedení veřejných peněz do neznámých rukou někoho v pozadí. A podaná žaloba měla být trestem pro vzpurné město a jeho představitele, kteří si dovolili tento „toxický projekt“ sestřelit.

Špatně se však toto podezření dokládalo, ještě se málo se v té době vědělo o finančních pirátech typu „Key Investmes“, kteří radnicím Prahy 6, Prahy 10 a Prahy 13, Sokolova, Lázně Bohdaneč a Votic způsobili později škody minimálně v desítkách, spíše ve stovkách milionů korun. Případ Mera-Czech v Příbrami byl navíc unikátní v tom, že firma, resp. konkurzní správce, se soudili o potenciálně ušlý zisk z něčeho, co nebylo nikdy dokončeno. Město se svoji logickou právní argumentací, vypracovanou excelentními pražskými právníky JUDr. Václavem Mrzenou a Mgr. Vratislavem Morvayem, zpočátku uspělo. Nejprve u Okresního soudu v Příbrami, později i Krajského soudu v Praze. Nejvyšší soud v Brně ale po dovolání správce konkursní podstaty vrátil věc k zpět novému projednání. A právě v této přechodné době navrhoval konkursní správce JUDr. Miroslav Müller řešit věc „smírně“, tedy vyplacením z mého pohledu „nehorázné“ částky třiceti milionů korun. Po jejím vyplacení z peněz daňových poplatníků byla žalující strana ochotna od soudního sporu odstoupit.

I když na tuto “korektní“ nabídku nebyly dobově stejné názory, zastupitelstva pod vedením starostů Ing. Ivana Fuksy a následně také MVDr. Josefa Řiháka se vždy jako celek vyjádřila pro řešení soudní cestu. Ve světle posledního dramatického zvratu u Nejvyššího soudu ČR v Brně se ukazuje prozíravost tohoto většinového a zásadového rozhodnutí mnoha bývalých i současných příbramských zastupitelů.

Dne 18. 3. 2016 obdržel totiž právní zástupce města JUDr. Antonín Janák pravomocný rozsudek Nejvyššího soudu České republiky z 9.2.2016, který poslední rozhodnutí Krajského soudu v Praze zrušil a navíc nevyhověl požadavku správce konkursní podstaty JUDr. Miroslava Müllera úpadce MERA-CZECH a.s. v likvidaci, o zaplacení dalších 38 milionů korun. Po intervenci současného právníka města JUDr. Antonína Janáka musel navíc JUDr. Miroslav Müller vrátit do pokladny města již dříve vysouzených a městem vyplacených 8,1 milionů korun.

Po čtrnácti letech jde o klíčové soudní rozhodnutí, které mne jako bývalému starostovi a celé tehdejší radě, která odmítala jakýkoliv kompromis s firmou Mera-Czech, dalo za pravdu. Zároveň však také prokázalo velikou profesionalitu pražských advokátů JUDr. Václava Mrzeny a Mgr. Vratislava Morvaye, které jsem do tohoto osudového právního souboje angažoval. Z hlediska společenského zdraví je dobře, že před čtrnácti lety „zesnulá“ a následně „zmutovaná“ společnost Mera-Czech svůj „nečestný souboj“ o peníze příbramských daňových poplatníků nevyhrála. Spravedlnost stále existuje a to je velmi příjemné zjištění.

Mgr. Josef Vacek
Příbram 10.5.2016


Mgr. Josef Vacek ©


Tato diskuse již byla ukončena.
Autor:Libor Michvocík Vloženo: 2016-05-16 06:26:12 IP: 109.72.5.***
Josefe Vacku! Byl jsem upozorněn, že si mě tady bereš do úst, tak tedy: Můj názor na Řiháka a jeho poskoky minulé, současné a (proboha) budoucí je všeobecně znám. Vůbec nerozumím, co jsi "ideologem Michvocíkem" myslel. Protože jsem přesvědčen, že jsi už překročil tenkou červenou linii a definitivně ses zbláznil, je mi to jedno. Ale jednu (poslední) radu ti dám: Ber prášky pravidelně a nevynechávej!
Autor:Ivan Hron Vloženo: 2016-05-16 05:46:57 IP: 176.62.232.***
pro Autor:Pavel Adamec Vloženo: 2016-05-15 23:20:41 ////// Vyloučíme-li z vašeho, úsměvně kaleidoskopického, výběru ty, kteří se k funkci dostali/dostávali jako totalitní diktátoři, nebo se jimi později stali, loutky, podvodníky, tak u těch kteří zbudou platí co jsem napsal. Obecně tedy o demokratických politicích. U vámi zmíněných vidím čtyři.
Autor:Pavel Adamec Vloženo: 2016-05-15 23:20:41 IP: 176.98.110.***
pro Ivan Hron: Nemyslím, že úspěšnost politika je dána počtem zvolení, ale minimálně též jeho stopou, pozitivní, negativní, či nějak více méně nanicovatou. A tak tu máme takové, jako Husák, Vacek, Reagan, Gorbačov, Havel, Tatcher, Churchill, Stalin, Hitler... A ani nemuseli být vždy zvoleni v demokratických volbách, řekl bych :)
Autor:Ivan Hron Vloženo: 2016-05-15 11:08:52 IP: 176.62.232.***
pro milan.milan Vloženo: 2016-05-14 18:13:12//////"Srovnávat americké prezidenty, dokonce z dob konfederačních či z doby druhé světové války, a politiky z povolání naší republiky - jako je například pan poslanec Benda, Bendl, Vacek, Sobotka, Kalousek a další, mi nepřijde přímoúměrné." Nechápu, proč by se něco nemělo a nebo nemohlo srovnávat. Všechno posuzování na světě je relativní a vše co se nám časově vzdaluje je z části a nebo zcela účelově pokrouceno. Co mají ale všichni politici společné je, že jsou to lidé z masa a kostí, což právě prostitutka historie mnohdy ignoruje a nebo zakrývá. Živý se tedy nedá posuzovat podle mrtvého a k objektivnímu posouzení historie bychom nesměli znát to, co následovalo. Pokud jste to ale myslel takto, pak souhlasím, nemusel jste tedy nikoho jmenovat. Platí univerzálně! Řekl bych. :)
Autor:Ivan Hron Vloženo: 2016-05-15 10:57:15 IP: 176.62.232.***
pro Linda V. Vloženo: 2016-05-14 10:10:40//////// vaším větám "úspěšnost politika posuzujete podle počtů zvolení. A co populizmus?" nerozumím. Úspěšnost politika je jasně daná jeho dalším zvolením, nemyslím jeho činností v dalším volebním období, to může vše změnit, ale okamžik zvolení je vrchol politického snažení, bohužel. Mělo by to být naplnění slíbeného programu, ale toto přesně hodnotí znovuzvolení. A řeči o populismu jsou samy o sobě vrcholně populistické a to nechutně, řekl bych. Politika a zvláště volby, kterým se celá politika, tedy cesta za mocí, přizpůsobuje je celá postavená na populismu. S důrazem na slovo "celá". Unisono! Howgh! :)
Autor:S930 Vloženo: 2016-05-14 20:09:57 IP: 109.72.12.***
Josef Vacek: z p.Starky děláte strašáka proč? Kde berete jistotu, že se ho v Příbrami někdo bojí? Tedy vyjma Vás? Trošku by to ještě chtělo nastudovat historii pokud chcete poučovat o amerických prezidentech. Vaše odpověď Martinovi je platná právě Vám. A neměl byste brát slovo Bůh do úst. Vy ne. Mimo jiné artikulace je Vaší velkou slabinou, byť jste jako správný Všeználek přesvědčen o opaku. Vypadá to, že jste si nevzal k srdci mé doporučení z mého posledního příspěvku a ztratil jste veškerou míru sebereflexe, pokud jste kdy jakou měl.
Autor:milan.milan Vloženo: 2016-05-14 18:13:12 IP: 176.98.110.***
Srovnávat americké prezidenty, dokonce z dob konfederačních či z doby druhé světové války, a politiky z povolání naší republiky - jako je například pan poslanec Benda, Bendl, Vacek, Sobotka, Kalousek a další, mi nepřijde přímoúměrné... Bohužel, pane Vacku, ačkoliv je spousta věcí, které jste jistě zvládl a pro Příbram udělal, jednu důležitou věc jste měl udělat již dávno - z politiky se jednoduše stáhnout do ústraní, nebýt vidět ani slyšet a spokojeně si žít. Ono by se na ty propadáky možná zapomnělo a nikdo by vás pak nenapadal. Tuto taktiku dle mého v současné době zvolil váš kolega Fuksa a začínám mít pocit, že podobnou roli bude hrát i Řihák, nebo pánové Topolánek, Špidla, Paroubek... Vaše počínání v podobě článků, kandidatur a reakcí v diskuzích mi připomíná sebemrskačství a jistou formu masochismu...
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-05-14 17:50:12 IP: 31.30.101.***
Linda V: nevzpomínám si, že by jste v politice něco dokázala. Vaše kategorické soudy jsou příkladem člověka, který o daném oboru nemá ani základní informace. Spíše by jste měla poradit Vašim "podnikatelským favoritům" z příbramského ANO. Jejich odborně nevyrovnaný zastupitelský klub, kde mimo Jindřicha Vařeky a Václava Dvořáka není další člověk, který by byl schopen artikulovat jakékoliv aktuální příbramské problémy je alarmující. V současné vládnoucí koalici tak chybí potřebné osobnosti, které by dokázaly věrohodně oslovit příbramskou veřejnost. Smutná vizitka vítězů.
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-05-14 16:58:59 IP: 31.30.101.***
Martin: všeho do času Bůh na věky.
Autor:Martin Vloženo: 2016-05-14 13:07:36 IP: 109.72.4.***
V jednom za svých minulých příspěvků jste mne, pane Vacku, označil za "velmi nešťastného muže". Čas pokročil a já se stále nešťastným necítím, nicméně z Vás frustrace z vlastních nenaplňěných ambicí vytvořila poněkud komickou postavu s vlastním receptem na pravdu. Mně naštěstí paměť slouží velmi dobře a dokud tomu tak bude, můj názor na Vaše působení v příbramské politice zůstane konstantní. Jinými slovy, plivejte si na koho chcete a jak chcete, vítr však fouká obráceně...
Autor:Linda V. Vloženo: 2016-05-14 10:10:40 IP: 109.72.3.***
P. Vacku, nejen, že nemáte mentalitu podnikatele, ale nejste ani dobrý politik a už vůbec vám nezáleží na blahu Příbrami. Soudě podle vašeho příspěvku, uspěšnost politika posuzujete podle počtů zvolení. A co populizmus? Politici, zvláště vy, udělají všechno pro svoje zvolení. Pokud bychom přijali vaši teorii, že kvalita politika se měří výhradně počtem jeho zvolení a počtem získaných hlasů, potom vy jste se v této disciplíně propadl až na dno.
Autor:Marta Frýbertová Vloženo: 2016-05-14 09:45:58 IP: 109.72.12.***
Pane Vacku, já jsem vždy v minulosti (a tvrdím to i nyní), říkala že pan Starka ve vztahu k radnici dělal jenom to, co mu všechna bývalá vedení (tedy i to vaše) umožnilo. Svým způsobem jsem se mu ani nedivila.
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2016-05-14 09:21:29 IP: 83.208.153.***
To, co píše pan Vacek se dá označit za fantasmagorie zneuznaného řemeslného politika. Zareaguji na jedinou věc. Nová radnice zjistila, jak velké pohledávky má město za panem Starkou (řád milionů). Zčásti je staré vedení nechalo promlčet!!! Vyvolali jsme jednání, pan Starka uznal i část svých již promlčených závazků za městem, sepsala se nová dohoda a pan Starka splácí. Již v rozpočtu na 2016 je v příjmech s těmito splátkami počítáno, dlužník je v rozpočtu jmenovitě uveden (ve 2016 příjem přes 2 mil). Dohoda je dodržována. Pane Vacku, neblábolte.
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-05-13 22:53:59 IP: 31.30.101.***
Linda V.: obavy a netrpělivost jsou na místě. Hnutí ANO pod vedením Jindřicha Vařeky v roce 2014 přijalo odpovědnost a dalo voličům veřejný slib za další a jiné směřování města Příbram. Ve volbách nabízelo, že příbramské politice přinese nové směřování a kultivovaný ráz. Nespokojení voliči čekali silnou osobnost, která z jejich pohledu nepřehlednou a kontroverzní příbramskou politiku, v jejich očích reprezentovanou exstarostou Josefem Řihákem změní. Počítali automaticky s tím, že vítězný starosta jako zástupce mocné příbramské podnikatelské rodiny omezí silný vliv Jaroslava Starky na místní politiku. Nic takového se však nestalo, možná právě naopak. A rozpaky nad reálným výsledkem a výsledky vládnutí, neplnění volebních slibů, pokračování klientelismu a nevládnutí radniční koalice nad městem, vyvolávají v řadách příbramského ANO silná pnutí. A proto ideologové typu Marty Frýbertové a Libora Michvocíka, Milana Hrudky, Václava Dvořáka a také jiných hledají náhradního nepřítele, ke kterému by mohli obrátit frustraci nespokojené veřejnosti. Z jednoduchého důvodu, Jaroslava Starku si ze strachu kritizovat nedovolí, ale na Josefa Vacka, demokratického politika si zatím troufnou. Možná intuitivně cítí, že v sobě nemám mentalitu podnikatelů černého trhu nebi podnikatelských pirátů devadesátých let.
Autor:tonda Vloženo: 2016-05-13 18:14:14 IP: 176.98.110.***
p. Vacku pořá´d jenom prudíte.Pravdu neřeknete hlavně že máte teplé místečko v Praze.V Příbrami jste pohnojil vše.
Autor:Martin Vloženo: 2016-05-13 17:14:34 IP: 109.72.4.***
Děkuji, jsem zvědav, jak na to zareagují zmínění pánové, pokud vůbec.
Autor:Kolemjdoucí Vloženo: 2016-05-13 15:31:55 IP: 109.72.12.***
Co takhle "podnikání" z dotací do fotbalu od města, které se začalo právě za Josefa Vacka?
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-05-13 15:13:07 IP: 31.30.101.***
Martin: třeba pro radního Václava Dvořáka nebo zastupitele Vladimíra Kyseláka a nepřímo také Pavla Pikrta.
Autor:Martin Vloženo: 2016-05-13 14:56:53 IP: 109.72.4.***
Vážený pane Vacku, můžete nám prosím sdělit, pro které příbramské podnikatele a živnostníky je politika pokračováním podnikání?
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-05-13 14:15:33 IP: 193.35.102.***
milan.milan: praxe ukazuje, že Vaše teorie o úspěšných manažerech a podnikatelích moc nefunguje. Pro některé příbramské podnikatele a živnostníky je politika jen pokračováním podnikání jinými prostředky. A pokud společně s JUDr.Ivanem Hronem souhlasíte s termínem „politici z povolání“ jako synonymem něčeho špatného, tak „jste vedle jak ta jedle“. Například američtí prezidenti z řad byznysmenů nevychází z tohoto srovnání příliš příznivě. K nejúspěšnějším prezidentům americké historie, bez ohledu na stranickou příslušnost, bývají historiky řazeni A. Lincoln, W. Wilson, F. D. Roosevelt, D. Eisenhower, J. F. Kennedy či R. Reagan, vesměs dlouhodobí kariérní politici. Žádný z úspěšných podnikatelů, kteří se stali prezidenty, to mezi deset nejúspěšnějších amerických prezidentů všech dob nikdy „nedotáhl“. A nikdo z nich dokonce nebyl ani zvolen napodruhé. Jediným úspěšným příkladem z poslední doby je relativně úspěšný naftař G. Bush junior, kterého po pěti letech vystřídal opět politik Bill Clinton. K úspěšným prezidentům bývá naopak počítán i Harry Truman, který v podnikání neuspěl a byl z existenčních důvodů nucen vstoupit do státní správy.
Autor:Ivan Hron Vloženo: 2016-05-13 11:53:27 IP: 176.62.232.***
pro milan.milan Vloženo: 2016-05-13 10:03:05//// Mám jinou osobní zkušenost než vy a podělím se s vámi o ní. Podle mé zkušenosti lid poučitelný je. Lidé ale nikoliv. Bohužel (na tomto slovu se shodneme, dále už ne) nikdy všichni nepochopí, která je lepší cesta. Taková ani objektivně neexistuje. Někdo jí chápe tak, jiný jinak. Tuším, že kvůli tomuto úkazu byla zavedena demokracie a v ní většinové rozhodování jako, v mezích možností ideální, řešení tohoto neutěšeného stavu společnosti. Kdo se následně příčí (nezaměňovat za výraz "není spokojen") výsledkům takového rozhodnutí je buď pitomec, nebo anarchista, nebo terorista, podle toho, jak svojí nelibost dává najevo, případně se pokouší řešit. Na vaší poslední větě se s vámi shoduji, počínaje pasáží ..... a politici z povolání .... .
Autor:milan.milan Vloženo: 2016-05-13 10:03:05 IP: 109.72.2.***
Lid je nepoučitelný.. Z historie se musí čerpat a poučit se z ní a nedávná hisorie nám jasně ukazuje, že reagování na články a komentáře pana Vacka jsou totálně zbytečné.. Naneštěstí i semínko lži / polopravdy vytržené z kontextu, se snadno chytí a to pan Vacek ví. A opět naneštěstí ne každý čte komentáře pod článkem a nabývá tedy dojmu, že skutečně starostování J.Vacka bylo osvícené a prozíravé a jeho kroky neomylné.. Takhle se dělá totiž ta pravá politika v podání Vacků, Řiháků a Karešů. Otevřená radnice přístupná lidem? Bohužel, ještě dlouho potrvá, než všichni pochopí, že je to lepší cesta a politici z povolání by měli jít makat a úspěšní podnikatelé a manažeři by se měli více zapojovat do politiky..
Autor:Mirek S. Vloženo: 2016-05-12 21:16:19 IP: 85.70.33.***
Alespoň jedna vlastovka
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2016-05-12 20:13:20 IP: 90.177.42.***
S930: OK:-)
Autor:Linda V. Vloženo: 2016-05-12 19:20:24 IP: 109.72.3.***
Proč zase vytahujete na světlo Boží ,,problém", který problémem není. Osobně jsem četla příspěvek starosty na tomto servru, kde toto vysvětloval a udělal to jako odpověď na vaše ataky. Tak když jste to tehdy nepochopil, měl jste se ozvat. Tady rozebírame a diskutujeme vaš článek, kterého smysl jsem nepochopila. Volby a zviditelnění se, sebechvála, či přesvědčení o své dokonalosti a neomylnosti? Ale díky poslednímu příspěvku vnímám i nenávist, závist a maximální snahu zdehonestovat současné vedení. Je toto hodné křesťana?
Autor:S930 Vloženo: 2016-05-12 19:19:39 IP: 109.72.12.***
Václav Dvořák: prosím nereagujte na tu snůšku nesmyslů, protože jste to udělal již několikrát a jak je vidět zcela bez účinku. A já si v tento okamžik nepřeji abyste svou kapacitu věnoval takovým hloupostem. Věnujte se práci pro Město.
Autor:S930 Vloženo: 2016-05-12 19:16:03 IP: 109.72.12.***
Josef Vacek: doporučuji přestat alespoň míchat několik druhů alkoholu do jedné sklenice před tím než její obsah požijete. Vaše reakce vůbec nesouvisí s mými příspěvky. Ale chápu, že je potřeba vzhledem k nedostatku argumentů k probíhající diskusi obrátit její téma. A jak nejlépe to udělat než se opřít do někoho kdo mi leze nejvíc na nervy abych tím zakryl svou ubohost.
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-05-12 18:26:58 IP: 31.30.101.***
S 930: Ve zprávě BIS z minulých let se hovoří, že organizovaný zločin ve veřejné správě se soustředil především na tzv. outsourcing služeb, který mnohdy provází protežování spřízněných firem, hlavně advokátních kanceláří. Stručně řečeno jde o záměrné a nadměrné využívání externích firem pro záležitosti, které jsou v působnosti veřejné správy. Proto nerozumím třeba faktu, pokud má město funkční právní odbor pod vedením Mgr. Petra Němce, tak proč musí právnímu odboru a MěRK pomáhat prostřednictvím dvou právních poradenských smluv syn radního Ing. Václava Dvořáka, JUDr. Marek Dvořák. A proč měl mít další poradenskou smlouvu ve Svazku pro vodovody a kanalizace po zpackaném pokusu o násilné jeho převzetí vedení , které proběhlo na Valné hromadě v prosinci 2015. Zvláště pokus svazek disponoval kvalitním právním poradenstvím dalšího příbramského právníka JUDr. Košťála. Jistá je jedna skutečnost, že JUDr. Marek Dvořák neřeší žádné "kostlivce" z dob starostování Josefa Vacka, ale běžný provozní věci radnice. Avšak na rozdíl od zaměstnanců radnice za "pražské" advokátní ceny.
Autor:LR Vloženo: 2016-05-12 18:13:46 IP: 176.62.232.***
No, vlastně mám velikou radost jak si bývalý starosta tím článkem naběhl. Sebechvála pepíku smrdí a v tvém případě velmi obtěžujícím způsobem .
Autor:tonda Vloženo: 2016-05-12 17:45:33 IP: 176.98.110.***
Dobrý večer všem.Krásně jste to napsali co týče p. Vacka.On nemá soudnost, to všichni víme.Jsou tu kauzy teplárna atd.Hold náš Pépa si z toho nic nedělá.Co se týče parku u Q klubu, ten z prominutím průser bych dal k nahradě váženému p.Řihákovi a spol. O d začátku to byl nesmysl.
Autor:Martin Vloženo: 2016-05-12 16:25:28 IP: 109.72.4.***
Nebezpečí některých politiků, v tomto případě těch opozičních, tkví v tom, že nám jaksi "opomínají" sdělit některé informace, které pak musejí uvádět na pravou míru zde diskutující. Velmi bych se však divil, kdyby těmito informacemi již nedisponovali dávno před tím, než nám zde začnou předkládat své, samozřejmě to správné, vidění světa. Z tohoto hlediska je pan Vacek skutečným mistrem svého oboru. Velmi zdatně mu však šlape na paty pan Kareš, mediální hvězda televize Fonka, která se při vysílání reportáže z koncertu hvězdného Epoque quartetu ani neobtěžovala přečíst si v programu správný název tohoto hudebního tělesa a v titulku z něj udělala Depoque quartet-ke shlédnutí na kanálu YouTube-Den s Antonínem Dvořákem (odkaz sem nelze vložit). Pro někoho banalita, pro mě potvrzení naprostého diletantismu.
Autor:Pavlína Svobodová Vloženo: 2016-05-12 15:20:03 IP: 109.72.0.***
Dobrý den! Jaroslav Hodrment má pravdu, starosta i místostarosta novinářům na pravidelných tiskových konferencích na dotazy ohledně lanového centra a samotného projektu Klidové zóny Ryneček vždy řádně, otevřeně a podrobně odpovídali. Na poslední tiskové konferenci 10. května se záležitost probírala také – a vedení města odpovídalo na všechny dotazy i přesto, že byl materiál z rady města 2. května stažen, protože k tomuto datu ještě nebyl k dispozici kompletní posudek lanového centra. Znalecký posudek vyhotovený pražskou ČVUT, fakultou stavební, už ale máme a věc tak bude v pondělí 16. května radou města důkladně projednána. Rada již také zadala právní rozbor situace externí advokátní kanceláři. Město se pochopitelně snaží, aby se v již vzniklé situaci pro něj škody minimalizovaly. A je pravdou, že pokud by stavbu bývalo nepřevzalo, jak již níže informuje starosta Vařeka, ztratilo by skutečně nárok na úplně celou dotaci. Nyní je třeba počkat na projednání této záležitosti v radě města (16.5.), resp. počkat na její rozhodnutí. Až poté vydáme tiskovou zprávu s podrobnými informacemi. Vzhledem k možnému pozdějšímu soudnímu sporu není možné veřejnost dopodrobna informovat dříve, než budou známy veškeré detaily a než padne rozhodnutí rady. Pavlína Svobodová, tisková mluvčí města
Autor:Ládík Vloženo: 2016-05-12 14:09:35 IP: 109.72.1.***
Milí diskutující. Panu Vackovi dělá evidentně radost rozsáhle odpovídat na všechny možné příspěvky a popichovat vás buď nicneříkajícími odpověďmi, nebo odkláněním od původního tématu. Pan Vacek se odvolává na přísloví: "mluviti stříbro, mlčeni zlato". Proč se jím pane Vacku neřídíte? Ve Vašem případě bych to rozšířil o: "nepsati a nepřispívati=diamanty". Ještě by mě zajímalo, jestli "přispíváte" ve své pracovní době a za plat, na který Vám všichni sponzorujeme? Pokud ano, přesadil bych Vás do normálního pracovního režimu, kde platí běžné zásady dodržování a využívání pracovní doby.
Autor:J. Hodrment Vloženo: 2016-05-12 14:06:39 IP: 176.98.110.***
Josefe, ačkoli do těchto diskusí většinou nevstupuji, rád bych něco důležitého přece jen upřesnil. Kauza lanového centra byla již minimálně třikrát konzultována na tiskových konferencích příbramské radnice. Mohu potvrdit, že rozhodně nejde o "první řádnou informaci k celé provedené akci", jak píšeš. Dotazy novinářů byly podrobně zodpovězeny jak starostou Jindřichem Vařekou, tak i místostarostou Václavem Švendou, a to několikanásobně, naposledy po obdržení znaleckých posudků. Pokud nedojde k mimosoudnímu řešení sporu, půjde to patrně soudní cestou. V takové situaci je rozumným zvykem počkat si na konkrétní výsledky a především na výstup příslušných autorit.
Autor:S930 Vloženo: 2016-05-12 13:39:28 IP: 109.72.5.***
Josef Vacek: k radosti mám velmi daleko, neb místo toho aby se aparát radnice věnoval rozvoji města plnou měrou, je nucen část své kapacity věnovat řešení problematiky se kterou ho pojí pouze dědictví. A řekněme si upřímně, právní služby spojené s tímto případem, vybrané starostou Josefem Vackem zadarmo nebyly. Ani ty další ne. Už jen to mi strhává úsměv ze rtů. Leč chápu, že osoba starosty Josefa Vacka má nyní jiné, jistě příjemnější, starosti a vlastně co je mu po tom co zůstalo za zavřenými dveřmi. Je to smutné, nikoliv radostné a už vůbec ne chlapské
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-05-12 11:59:48 IP: 193.35.102.***
S 930: na Vašem místě bych se moc neradoval, informace pana starosty, že dílo bylo převzato 7.9.2015 není pravděpodobně pravdivá. Existující fotografická dokumentace stavby zcela jednoznačně ukazuje stav areálu 7.9.2015. Mimochodem, v tento den ještě nebyly třeba nataženy ochranné sítě. V daném případě bych doporučil držet se přísloví mluviti stříbro, mlčeti zlato. A to nechci vůbec domýšlet, že některý z úředníků města převzal areál "tzv. papírově", aby byly splněny podmínky dotace. Konce takových dobrodružství jsou třeba známy v cause solárních podvodů. Nicméně panu starostovi děkuji za první řádnou informaci města k celé nepovedené akci.
Autor:S930 Vloženo: 2016-05-12 11:33:26 IP: 109.72.5.***
Josef Vacek: ejhle starosta Vařeka se nehroutí, navíc si dovoluje předložit zřejmé argumenty. Tak to je ale pech....
Autor:vařeka jun. Vloženo: 2016-05-12 10:50:53 IP: 109.72.0.***
Vážení diskutující, nevím sice proč byl do této diskuse zavlečen problém lanového parku, ale když už tady je, dovolím si směrem k panu Vackovi malé poučení o faktech. V případě nepřevzetí díla (tj. kompletního projektu klidové zóny Ryneček, vč. lanového centra) do 15.09.2015, by město ztratilo nárok na celou dotaci (cca 8,8 mil. Kč). Dílo bylo převzato dne 07.09.2015. Při předání provozovateli (Technické služby) bylo ze strany provozovatele namítnuto, že lanové centrum vykazuje nedostatky, které neumožňují jeho bezpečný provoz. Technické služby proto oslovily Inspektorát bezpečnosti práce, který se vyjádřil, že lanové centrum s nejvyšší pravděpodobností nesplňuje příslušné normy, ale jediný, kdo tento stav může potvrdit nebo vyvrátit, je soudní znalec v daném oboru. Následně byly zahájeny kroky k vydání znaleckého posudku. V případě nezprovoznění lanového centra do 30.06.2016 bude město muset vrátit dotaci ve výši cca 1,4 mil. Kč. Nikoli c e l o u výši dotace, ale pouze č á s t dotace, vztahující se k výstavbě lanového centra. Pokud bychom bývali postupovali bezhlavě podle návodu pana Vacka a dílo bychom nepřebrali, byli bychom již nyní o 8,8 mil. chudší a kaše, kterou nám naši předchůdci navařili by přitom byla na chlup stejně horká. Právě v tom vidím rozdíl mezi teorémy pana Vacka a výsledkem v praxi. V případě teplárny postupoval pan Vacek zřejmě také podle všech pravidel, jen Město u toho přišlo o boty, kalhoty i trenky.
Autor:S930 Vloženo: 2016-05-12 08:13:35 IP: 109.72.5.***
J.Adámek: anebo nemá žádnou paměť. Což je pro politiky to správné jádro
Autor:J. Adámek Vloženo: 2016-05-12 07:15:42 IP: 95.105.59.***
Pane Vacku, z vašeho politologického traktátu bych rád vytkl následující větu: "Někteří bohatší podnikatelé uplatnili svou finanční mohutnost v zákulisí politických stran k tomu, aby si průběžně vytvářeli pohodlné prostředí pro vlastní hospodářské aktivity." Velmi trefné, geniální, evidentně z vlastní zkušenosti! Na jedné straně vy a ten váš "kolektiv", na druhé straně Melichar, Stárka, Kašák. Dodal bych, že právě vaše éra představuje bod zlomu, kdy to s Příbramí začalo jít s kopce. Souhlasím s Lindou V. Vy jste člověk s naprostou absencí sebereflexe. Častá chyba politiků je v tom, že takzvaného "běžného občana" podceňují, a hloupě předpokládají, že má krátkou paměť.
Autor:S930 Vloženo: 2016-05-12 07:14:47 IP: 109.72.5.***
Krásné dobré ráno pane Vacku - Chlape. Manažerské schopnosti či dovednosti člověk má nebo nemá. Jsou, bohužel pro Vás, jen jedny. Být nebo nebýt chlapem je velmi těžká definice. Můžete být chlapem, protože jste fyzicky odolný a vystoupáte na Mt.Everest nebo pokoříte světový rekord v nějaké sportovní disciplíně anebo jen uběhnete přeživší maraton. To nebude Váš případ. Můžete být chlapem, protože jste pravdomluvný, umíte se postavit problému čelem, máte jistou dávku empatie a jste schopen pomáhat druhým v nouzi atd. To také nebude Váš případ. Zkrátka buď jste chlap fyzicky, mentálně anebo máte ten dar obojího. Není to Váš případ. Zbývá Vámi jmenovaná třtina. Navíc větrem se klátící. Celkem výstižná charakteristika Vaší osoby. Pokud by starosta Josef Vacek disponoval schopnostmi manažera anebo jen obezřetného hospodáře mohl zjistit, že stavební společnost, která se mu podbízela, byla již v té době předlužena a tudíž potřebovala novou dojnou krávu. Tuhle základní informaci starosta Josef Vacek neměl (náhodou? Neschopností svou? Neschopností podřízených?). A tak dobře, že NKÚ zjistil příčiny nepodařených projektů v době kdy jakž takž bylo možné zabrzdit. Byť se to některým zaměstnancům tehdejší radnice nehodilo. Konspirace ? Ale kdepak. Nemám dojem, že by se současná radnice hroutila z lanového parku. Ten dojem se snažíte vyvolat pouze Vy. Velmi dobře víte, že celý případ je v řešení (navíc mimo přičinění současné radnice) a Vy jej jednoslovně uzavíráte. To není moudré. Co se týče polistopadové éry máte velmi málo informací, nicméně respektuji Váš názor, byť jej nepovažuji za relevantní. Zapomněl jste také zmínit svou pozdní závist oněm podnikatelům, kteří naskočili do rozjíždějícího vlaku. Vy jste na to neměl (manažerské dovednosti) odvahu. A tak jste se s tou dobou popasoval odlišně. To už tak bývá. Ale netruchlete. V některých případech (byť jich není mnoho) se může člověk skutečně polepšit.
Autor:Linda V. Vloženo: 2016-05-11 23:37:38 IP: 109.72.3.***
A město Příbram mělo tu smůlu, že jste se na radnici dostal vy, člověk nesoudný, bez sebereflexe a manažér z leknutí.
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-05-11 23:26:11 IP: 31.30.101.***
Ivan Hron: Po listopadovém převratu stál před naší společností mimořádně náročný úkol zavést svobodné podnikání v situaci, kdy neexistovalo soukromé vlastnictví v pravém slova smyslu a chyběl kapitál. Výhodnou pozici na startovní čáře proto zaujali špičkoví manažeři někdejšího bolševického průmyslu, usalašení v terénu mimořádně vhodném pro budování tunelů, a lidé z předlistopadového organizovaného zločinu (bylo to taky podnikání, např. vekslák byl vlastně tak trochu bankéř v ilegalitě). Také z těchto zdrojů (samozřejmě nejen z nich, byly tu např. i restituce) rostly nové podnikatelské elity České republiky. V tomto nepřirozeném objetí politiky s ekonomikou byl zplozen fenomén kmotrovství. Někteří bohatší podnikatelé uplatnili svou finanční mohutnost v zákulisí politických stran k tomu, aby si průběžně vytvářeli pohodlné prostředí pro vlastní hospodářské aktivity. Velká protikorupční revoluce let 2012-13 znamenala ovšem zásadní zlom: výsledkem řádění rozvášněných jakobínských fanatiků nejrůznějšího ražení vznikl velký prostor pro „nové lidi“. A ctižádostivější podnikatelé si všimli, že už vlastně politiky k ničemu nepotřebují: proč se pokoušet ovlivňovat politiku složitě a přes ruku, v nedůstojné pozici „kmotrů“, z přítmí kuloárů, když si ji mohou dělat sami. Vznikl tak nový typ společensky aktivní osobnosti: nikoli už „kmotr“, nýbrž „padre“. Politici ztrácejí své suverénní postavení a stávají se z nich pouzí zřízenci nové oligarchie. Máte zapotřebí těmto lidem sloužit?
Autor:Marta Frýbertová Vloženo: 2016-05-11 23:15:12 IP: 109.72.12.***
Josef Vacek: Opět a poněkolikáté: Vyjadřuji se a reaguji na vás vždy až poté, kdy mám dojem že jste (mírně řečeno) poněkud nepřesný. Za velkého odborníka se rozhodně nepovažuji, ale ani vy mi nemůžete upřít to, že jsem se právě v té minulosti snažila ( seč mi síly stačily) o to, aby se nepravosti na radnici neděly.
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-05-11 22:58:16 IP: 31.30.101.***
F. Pokorný: příběh nepodařené stavby lanového parku je příběhem Vašich podřízených, které přímo nebo nepřímo řídíte. Ing. Pavel Bureš podepsal firmě MT Stav předávací protokol bez závad, Ing. Přemysl Bartoš jako vedoucí stavebního úřadu tuto stavbu zkolaudoval a externísta jako stavební dozor Ing. Miroslav Běhoun stavbu nedostatečně dozoroval. Na druhou stranu oceňuji, že jste dokázal stavbu, která ohrožuje děti na životě nechat uzavřenou. Vy a další diskutující typu Marty Frýbertové jste vždy velcí odborníci jak se to mělo dělat v minulosti. Ale když před sebou máte aktuální zatím malý jedenáctimilionový problém, tak příliš přesvědčivě nepůsobíte.
Autor:Marta Frýbertová Vloženo: 2016-05-11 22:57:08 IP: 109.72.12.***
Josef Vacek: Takže výsledek je to, že dva soudy rozhodly v neprospěch města a město bylo nuceno zaplatit, o pokutě ÚOHS 100.000,- Kč se raději nezmiňujete.
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2016-05-11 22:48:39 IP: 78.80.84.***
Josef Vacek: Proboha o jaké konspiraci to mluvíte? Soud pokračuje, peníze sice přišly, ale nedají se použít - třeba je budeme vracet a možná ještě více. Až to skončí definitivně, to bude zásadní informace! K vašim trapnostem kolem lanového parku, kde město hlídá, aby neztratilo všechny dotace (asi 9 mil Kč) se ani nebudu vyjadřovat, je to pod moji úroveň.
Autor:Kolemjdoucí Vloženo: 2016-05-11 22:41:41 IP: 109.72.12.***
Po přečtení článku pana Vacka mám dojem, jakoby to že se prozatím peníze městu vrátily byla jeho zásluha.
Autor:Ivan Hron Vloženo: 2016-05-11 22:38:38 IP: 176.62.232.***
Pane Vacku, jste v rohu a poňafáváte, zcela mimo vámi zvolené téma vašeho vlastního článku. Býváte v lepší formě! Rozšiřte záběr článku, když nejste argumentačně schopný ho držet v původním stavu. V tom případě navrhuji změnit i titulek/nadpis článku. Podle vašeho posledního příspěvku 2016-05-11 21:34:59 navrhuju toto změnu. "Dramatické zvratky k letité cause Mera-Czech versus město Příbram".
Autor:Linda V. Vloženo: 2016-05-11 22:32:29 IP: 109.72.3.***
P. Vacku, chápu, že se blíží volby a vy jste tonoucí chytající se poslední šance, ale přestaňte tady psát nesmysle a motat páte přez deváte. Vaše manažerské schopnosti vnímám stejně jako S 930. S tím chlapem v uvozovkách si hodně fandíte a jsem ráda, že radnici váš názor ani trochu nezajíma.
Autor:F. Pokorný Vloženo: 2016-05-11 22:12:46 IP: 176.98.120.***
Pane Vacku, na kauze lanového centra nikdo nekolabuje. Jedná se o dalšího kostlivce minulého vedení, které v současné době řeší právníci. Ale Váš průhledný pokus změnit téma (pokolikáté už?) je víceméně ubohý a trapný. Nějak nám rychle utíkáte od případu Mera_Czech a opět začínáte diskutující škatulkovat a urážet. Tenhle pokus o zviditelnění před krajskými volbami vám tak nějak opět nevyšel, že?
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-05-11 21:34:59 IP: 31.30.101.***
S 930: Vaše spiklenecké teorie o "manažerských schopnostech" exstarosty Vacka jsou k smíchu. V cause MERA Czech šlo o stamilionovým souboj se sofistikovaným organizovaným zločinem, tam platí zcela jiná pravidla hry. A na takový souboj musíte být "chlap" a nikoliv třtina větrem se klátící. Jen tak pro zajímavost, Vaši favorité z radnice aktuálně "kolabují" na jedenáctimilionové zakázce dodávky lanového parku v Příbrami III. Nechat se zahnat tak nedůstojně do autu, podepsat firmě MT Stav předávací protokoly a stavbu, která ohrožuje děti na životě ještě nechat následně zkolaudovat, to je opravdu výkon. Nedovedu si představit jak by současné vedení reagovalo na podstatně větší "podraz" než je stavba ošizeného lanového parku za "pár" milionů.
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-05-11 21:22:30 IP: 31.30.101.***
Marta Frýbertová: jedno je jisté, pokud bych byl v roce 2003 starostou, tak by město neplatilo finančním žralokům z MERA Czech ani korunu. A historii proč se tak stalo zrovna mému nástupci, znáte možná lépe než já.
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-05-11 21:18:26 IP: 31.30.101.***
Václav Dvořák: jedno je jisté, že město Příbram už nikdy nebude platit 38 milionů korun, přes výrok nejvyššího soudu už prostě nejede vlak. A jestli bude město platit nějaké jiné peníze, to záleží na šikovnosti a erudici Vašich právních zástupců. Jenom nerozumím Vaší radniční "konspiraci" s touto pro město zásadní informací, to zlověstné ticho před novináři. Zřejmě se jednalo o něco z Vašeho pohledu nepodstatné.
Autor:Václav Dvořák Vloženo: 2016-05-11 20:42:30 IP: 78.80.84.***
Zpráva pana Vacka je typickou ukázkou "staré příbramské politiky". Je to směs skutečností vytržených z kontextu a zamlčených pravd. Pro město Příbram je jistě dobrou zprávou to, jak soud rozhodl a že nám skutečně peníze přišly na účet. Ale o čem rozhodl? Vždyť spor se jen vrací k dalšímu řízení! My laici nejsme schopni vyhodnotit, kde je jádro sporu a na základě jakých právních úvah soudy rozhodovaly. Nebudu hodnotit kvalitu právníků, které pan Vacek jistě vybral ve výběrovém řízení a kteří stáli město miliony. Ale vím jedno: spor pokračuje!!! Pro informaci: vydal jsem pokyn, aby byly peníze, které se nám vrátily, uloženy na účet a nesahalo se na ně. Může přijít čas, že je budeme na základě nového rozsudku znovu platit. Možná dokonce i více, nevíme. A když to dopadne dobře, tak nám zůstanou. Rozhodně ale ne díky skvělému hospodáři Josefu Vackovi.
Autor:Marta Frýbertová Vloženo: 2016-05-11 15:55:22 IP: 109.72.12.***
Takže Josef Vacek má pravdu POUZE v tom, že za jeho starostování nebyla firmě MERA - CZECH vyplacena ani jedna koruna, vzhledem k tomu že za jeho éry se to prostě neuhradilo. Muselo se to ale zaplatit později, navíc i s náklady soudních výloh protistrany a úroky. A to nemluvím o nákladech za právníky a soudní výlohy města. O pokutě ÚOHS už raději pomlčel.
Autor:S930 Vloženo: 2016-05-11 15:40:39 IP: 109.72.5.***
Vážený pane Vacku, na počátku svého článku svádíte vinu na stát, protože změnil zákon. Chtělo by se mi snad i věřit, že Vám to udělal naschvál. Potom je dalším viníkem jakási pochybná stavební společnostem která Vám snad chtěla ukrást korunky a vyvést je mimo pevninu (ale to vy jste vůbec netušil). Vaše poučení zadara (jak zde píše p.Hron) v žádném případě nebylo. Primárně totiž selhaly všechny manažerské schopnosti, kterými měl starosta Josef Vacek disponovat. Pokud by jimi totiž disponoval pak by nedal na reference jiných měst a sám by se hlouběji přesvědčil co, že je to za filuty, že staví bytové domy po všech koutech republiky....a tak dále a tak dále.
Autor:Marta Frýbertová Vloženo: 2016-05-11 15:34:49 IP: 109.72.12.***
Josef Vacek: Cituji z Rozsudku Okresního soudu v Příbrami: " Na základě této kupní smlouvy firma MERA -CZECH, a.s. dodala žalovanému Městu Příbram projektovou dokumentaci, přičemž žalované Město Příbram kupní cenu ve výši 6.991.796,- Kč neuhradilo, a to ani přes vystavenou fakturu č. 20010126 ze dne 26. 10. 2001 se splatností dne 1. 11. 2001. Dne 29. 3. 2002 byla mezi společností MERA - CZECH, a.s. v likvidaci s žalobkyní Lesostavby Šumperk, a.s., uzavřena smlouva o postoupení pohledávky, která je předmětem tohoto soudního sporu. Soud I. stupně měl dále za prokázané, že Úřad pro ochranu hospodářské soutěže rozhodoval o správnosti postupu při zadávání této veřejné zakázky, když žalované Město Příbram postupovalo podle § 50 odst.1 zákona o zadávání veřejných zakázek a učinilo výzvu pouze jednomu zájemci k podání nabídky, a to firmě MERA - CZECH, a.s. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže tento postup přezkoumal a svým rozhodnutím č.j. S 002-R/02VP1140INá ze dne 22. 2. 2002 uložil zadavateli - Městu Příbram pokutu ve výši 100.000,- Kč za závažné porušení § 3 odst. 4 zákona č. 19911994 Sb. o zadávání veřejných zakázek v platném znění."
Autor:Blateňák Vloženo: 2016-05-11 15:31:08 IP: 109.72.10.***
Případ města PB vs Mera-Czech neznám, jenom doplním že v Blatné se v roce 2000 postavilo tímto modelem několik desítek nových bytů. Modelem třetina pořízovací ceny bytu nájemník, třetina stát a třetina nájemník 20 let v nájmu.
Autor:Ivan Hron Vloženo: 2016-05-11 14:28:43 IP: 176.62.232.***
Dobře pane Vacku. Díky. 2016-05-11 13:37:29/// Byla tedy firma Mera vybrána ve výběrovém řízení a stejná otázka platí o představenstvu Příbramského bytového družstva Příbram?
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-05-11 14:24:03 IP: 193.35.102.***
Marta Frýbertová: v době mého starostování nebyla firmě Mera- Czech z městského rozpočtu vyplacena ani koruna. Proč a kdo platil projektovou dokumentaci musí zodpovědět moji nástupci. Jak jsem psal JUDr. Hronovi, ve vztahu k bývalému starostovi Josefu Vackovi je účet v současné době na matematické nule.
Autor:Jana Vloženo: 2016-05-11 13:54:02 IP: 109.72.4.***
Jak je vidno začíná předvolební sebechvála a prezentace všeználka Josefa Vacka. Začíná to inzertními sloupky v Příbramském deníku ( kdopak je asi platí ?) a pokračuje to tady. Buďme všichni na pozoru, neb se budeme dozvídat spousty chytrých a důležitých informací.Pan Vacek stále touží po moci, tak je potřeba připomínat i jeho neúspěchy.
Autor:Marta Frýbertová Vloženo: 2016-05-11 13:51:14 IP: 109.72.12.***
Josef Vacek: Jaká nula? Na základě kupní smlouvy z 5. 11. 2001 mezi městem zastoupeným Josefem Vackem a firmou MERA Czech muselo město Příbram zaplatit za projektovou dokumentaci na výstavbu bytových domů 6.991.796,- Kč, dále 559.340,- Kč za náklady řízení dvou soudů a 3.422.484,- Kč za úroky z prodlení. Celkem tedy pro město mínus 10.973.620,14 Kč!!
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-05-11 13:37:29 IP: 193.35.102.***
Ivan Hron, Linda V.: vzhledem k právní formě „Smlouvy o sdružení“ mezi městem Příbram, firmou Mera Czech Olomouc a Příbramského bytového družstva Příbram, jsme podle informací získaných ještě před před vydáním zákona 211/2000 Sb. o Státním fondu rozvoje bydlení a nařízení vlády 481/2000 Sb. o použití prostředků SFRB, uzavřeli smlouvu podle § 50, odst. 1, písmeno b) výzvu jednomu zájemci k podání nabídky. Smlouva uzavřená 2.8.2000 ještě před platností obou zmíněných zákonných norem byla tehdy v souladu s platnou legislativou.
Autor:Ivan Hron Vloženo: 2016-05-11 13:17:38 IP: 176.62.232.***
Dovolím si připojit se k dotazu Lindy V. z 2016-05-11 12:56:50 IP: 109.72.3.*** a doplnit její otázku. Bylo vedení, za tím účelem tehdy nově vzniklého, Příbramského bytového družstva, které mělo být garantem a finálním příjemcem státní dotace ve výši 65 milionů korun na uvedenou stavbu, vybráno výběrovým řízením? Věřím, že na obě otázky bude vaše odpověď ANO, protože "na to vy jste ras", řekl bych, z vašich filipik.
Autor:Ivan Hron Vloženo: 2016-05-11 13:09:10 IP: 176.62.232.***
Děkuji pane Vacku Pochopil jsem to tak, že tento pokus nestál občany nic, takže poučení zadara. V případě, že s jeho řešením/dořešením nějaké náklady byly, vy nevíte kolik a byly by v rukou vašich následníků, tedy nebyly ve vztahu ke starostovi Josefu Vackovi.
Autor:Linda V. Vloženo: 2016-05-11 12:56:50 IP: 109.72.3.***
P. Vacku, firma Mera-Czech byla vybráná výběrovým řízením?
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-05-11 12:14:57 IP: 193.35.102.***
Ivan Hron: ve vztahu ke starostovi Josefu Vackovi jsme s tímto dobrodružstvím aktuálně na matematické nule. A poučení, že organizovaný zločin byl ve státní správě zahnízděn již koncem devadesátých let. A nezadlužené město mělo být za pomoci některých vysokých státních úředníků a politiků, dobrou kořistí pro některé finanční dravce.
Autor:Ivan Hron Vloženo: 2016-05-11 12:02:30 IP: 176.62.232.***
Děkuji pane Vacku. Přehlédl jste ale část mojí otázky. Opakuji tedy. Jaký byl stručný výsledek toho složitého a letitého případu? Pochopil jsem, že z bytů sešlo, nevznikly. Kolik město zaplatilo za všechny přípravné a adhezní práce s tím spojené? Kolik město stály spory s tím spojené? Jak bylo využito ve prospěch města toho, co se sice udělalo, zaplatilo, ale nakonec k popisovanému účelu nepoužilo? Sečteno, podtrženo. Cena takového poučení?
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-05-11 11:56:03 IP: 193.35.102.***
Ivan Hron: Cena stavby za bytové domy na Drkolnově měla být 133 milionů korun bez DPH, dotace, kterou jsme obdrželi od Státního fondu bydlení činila 65 milionů korun, postaveno mělo být 162 bytových jednotek. Jednu třetinu ceny stavby po odečtení dotace měli zaplatit dopředu budoucí nájemníci, na zbývající dvě třetiny by dostalo hypotéční úvěr Příbramské bytové družstvo. A to by svůj závazek splácelo z nájemného, které měli platit budoucí uživatelé. Teoreticky to byl zajímavý projekt levných startovacích bytů, nicméně tím, že jsme se mohli poučit z reálné praxe radnic a osudu projektů v Pardubicích, Hradci Králové, Ústí nad Labem a Praze 13, tak jsme z akvizice i přes přidělené peníze couvli. A udělali jsme dobře.
Autor:Ivan Hron Vloženo: 2016-05-11 10:01:52 IP: 176.62.232.***
Pane Vacku, mohl byste to vše, prosím, přeložit do srozumitelného jazyka? Pro mne srozumitelného. Město chtělo stavět byty. Město chtělo dotaci za účelem výstavby bytů. Vy jste se do toho nějak pustil. Potud rozumím. V jakém riziku se město následně ocitlo jsem pochopil. A jaký byl stručný výsledek toho složitého a letitého případu? Kolik město získalo na dotacích k výstavbě bytů? Kolik město takto získalo bytů? Kolik město zaplatilo za všechny přípravné a adhezní práce s tím spojené? Kolik město stály spory s tím spojené? Jak bylo využito ve prospěch města toho, co se sice udělalo, zaplatilo, ale nakonec k popisovanému účelu nepoužilo? Sečteno, podtrženo. Děkuji za osvětlení případu pro mne, laika co do výstavby bytů a získávání dotací, ale velmi zkušeného daňového poplatníka.

Podporujeme

Divadlo Antonína Dvořáka Příbram a Kino Příbram
MHD Příbram - jízdní řády

Aktuální jízdní řády najdete ZDE.

REKLAMA

Starožitnosti, antik Chod

© Mgr. Jaroslav Hodrment
Webhosting a domény od GIGASERVER.CZ
Právní doložka