www.turistika-brdy.cz | www.ohkpb.cz | www.kdno.cz |

Cítíme se poškozeni, reaguje Martin Roušal na článek serveru pribramnaostro.cz

2016-10-20 19:53:12 | Mgr. Jaroslav Hodrment ©

Martin Roušal, jednatel firmy Staler, který se obrátil na naši redakci, se cítí poškozen dehonestačním článkem, zveřejněným na serveru pribramnaostro.cz. Článek totiž naznačuje klientelistické vazby jeho firmy s příbramskou radnicí. Podle něj se server dopustil zásadního obvinění. "Pokud po poradě s právníkem dojdeme k závěru, že je právně smysluplné věc řešit soudní cestou, tímto směrem půjdeme," zdůrazňuje Roušal.

Foto

Martin Roušal, jednatel firmy Staler.
(Zdroj foto: Martin Roušal)

Kromě vedení příbramské radnice, které se již důrazně ohradilo proti článku s názvem “Turbofirma” s minimem zaměstnanců získala za půl roku zakázky za 25 milionů, v pondělí zveřejněnému na serveru pribramnaostro.cz, se nyní objevuje další ostrá reakce. Tentokrát poškozené firmy Staler, respektive jejího jednatele pana Martina Roušala. Článek totiž naznačuje klientelistické vazby jeho firmy s vedením příbramské radnice.

Rozhovor s Martinem Roušalem, jednatelem firmy Staler

Cítíte se článkem, který vyšel na serveru pribramnaostro.cz, poškozen?
Ano, poškozen se opravdu cítím. A to nejen jako osoba, ale především jako firma Staler, které jsem jednatelem. Tento dehonestační článek je namířen zejména proti nám. Ve spojitosti s námi se zde píše o klientelismu, tedy vlastně o korupci. To je poměrně zásadní obvinění. Nemyslím si, že bychom byli nějaká "turbofirma", jak se v titulku tohoto článku o nás píše. Je mi 27 let, od 18 let podnikám. Vzestup firmy byl pozvolný, začínali jsem na deseti nebo stotisícových zakázkách. K dnešnímu dni se snažíme dělat roční obrat kolem 30 až 50 milionů. V letošním roce jsme již absolvovali kolem 35 výběrových řízení. Ve městě Příbrami jsme letos ve výběrovém řízení vyhráli 3 až 4 zakázky.

Už jste tedy absolvoval opravdu mnoho výběrových řízení, a tak máte v tomto oboru patrně řadu zkušeností. Jsou podle Vašeho názoru výběrová řízení, která vyhlašuje současná příbramská radnice, klientelistická?
Tak to by snad ani nebylo možné. Veřejná zakázka je veřejná. To znamená, že tam přijde obálka s nabídkou firmy a nejnižší cena je ta vítězná cena. Zástupce každé firmy, která se výběrového řízení účastní, může být při otevírání obálek fyzicky přítomen a to je ta nejlepší záruka transparentnosti.

Máte skutečně jen pět zaměstnanců, jak se tvrdí v článku?
Ano, těch pět zaměstnanců tvoří takové jádro naší firmy. Nemyslím si ale, že by existovala stavební firma, která by sama obsáhla všechny specializované činnosti. Proto spolupracujeme s externími firmami nebo živnostníky, s různými dodavateli služeb. Jedná se o desítky lidí. Máme s nimi už letité zkušenosti, takže nám tato spolupráce dobře funguje.

Můžete zhruba popsat zakázky, ve kterých jste soutěžili pro město Příbram?
Pro město i pro jiné subjekty se výběrových řízení zúčastňujeme často. Není ale pravidlem, že tato výběrová řízení vždy vyhráváme. Často strávíme stovky hodin přípravou, a tato příprava pak může v případě neúspěchu přijít vniveč. Tuhle práci málokdo vidí. V některých výběrových řízeních ale úspěšní pochopitelně jsme. Předloni, vloni i letos jsme ve městě zvítězili v několika veřejných zakázkách. Jednalo se hlavně o rekonstrukce a zateplení objektů.

Co je důvodem toho, že výběrová řízení vyhráváte?
Slýchám otázku, jak je možné, že často nabízíme nižší cenu, než firmy na druhém, třetím místě. Odpověď je jednoduchá. Režie naší firmy je poměrně nízká. Nemáme ekonoma, rozpočtáře, jejich činnosti si zajišťujeme vlastními silami. Úvěry, hypotéky nemáme. Většinu zisku vracíme do firmy, nemáme dluhy, své závazky platíme. Naše cena tedy bývá zpravidla nižší, než u konkurence.

Uvažujete nad tím, že byste poškození dobrého jména Vás či Vaší firmy Staler řešili soudní cestou?
Celou tuto záležitost si ještě nechám projít hlavou. Rozhodně se však naše firma cítí být tímto dehonestačním článkem značně poškozena. Pokud po poradě s právníkem dojdeme k závěru, že je právně smysluplné věc řešit soudní cestou, tímto směrem půjdeme.




Martin Roušal je zároveň členem příbramské ČSSD. I tato strana je anonymním článkem na serveru pribramnaostro.cz věcně dotčena. Pro naši redakci se k uvedené problematice vyjádřil i Petr Větrovský, příbramský zastupitel a předseda místní organizace ČSSD.

V článku je několikrát v souvislosti s klientelismem, i když formou náznaků, zmiňována také Vaše ČSSD. Domníváte se, že místní organizace byla tímto článkem poškozena?
Je pravda, že je Martin Roušal řádným členem ČSSD. Ale především se podivuji nad tím, co má ČSSD společného s firmou Staler a co má společného s městskými zakázkami. Domnívám se, že v hodnotící komisi ani žádného našeho člena nemáme. Za to vím, že v této komisi je zástupce Šance pro Příbram pan Mgr. Král. Šance pro Příbram by tedy měla mít ty nejspolehlivější informace a předpokládám, že by se ozvala, kdyby něco nebylo v pořádku. Z toho důvodu mi přijde uvádění těchto souvislostí ve zmíněném článku jako naprosto spekulativní.


Mgr. Jaroslav Hodrment ©


Tato diskuse již byla ukončena.
Autor:S930 Vloženo: 2016-10-24 07:14:07 IP: 109.72.5.***
Josef Vacek: v sobotu 11:10.2014 po sečtení volební účasti v okrese Příbram, která byla 39,72% byl výsledek KDU-ČSL 4,45%. To pro zajímavost představovalo 11 031 hlasů z kterých bylo 815 preferenčních pro Josefa Vacka. Poslední ODS s úspěšností (jenž proklouzla do zastupitelstva města) 5,32% hlasů získala 13 166 hlasů. V preferenčních hlasech pak poslední ODS resp její kandidát MUDr.Šedivý, získal 755 hlasů. Pro srovnání se sluší připomenout vítěze voleb hnutí ANO se ziskem 30,01%, 74 256 hlasů a preferenčními hlasy pro současného starostu ve výši 3 509. Nemám pocit, že by tato strohá fakta (anebo předešlá) byla mnou manipulována, podobně jako je tomu ve Vašem příspěvku 2016-10-22 21:06:53. Ještě bych Vás rád usměrnil (byť vím, že je to zhola nemožné) ve Vašem podlézání rokerství či undergroundu, revolucionářství a protitotalitním činnostem. Nechlubte se něčím co Vám není vlastní a s čím máte pramálo společného. Nevychloubejte se, byť by to byla ze nehet pravda, možnými skutky starými téměř 30 let.
Autor:milan.milan Vloženo: 2016-10-23 23:11:23 IP: 176.98.110.***
Jojo, silný mandát.. Nejsilnější... To je dobře! No, a když byly komunální volby, tak kolik to hodilo křesel, pane Vacku? Já teda nevím, ale je obdivuhodné, když někdo prohraje, pak se otřepe a v dalším kole vyhraje. Ale marně vzpomínám, kdy vaše strana v PB naposledy zaznamenala i dílčí úspěch. Pro vás je samozřejmě úspěch cokoliv, co si tak vy sám vykládáte. Prosím, jak je libo. Hlavně když se vám se sebou samotným dobře žije. Můj čas je naštěstí natolik vzácný, abych se tu s demagogem vašeho ražení dále hádal. Jen pevně doufám a spoléhám na občany našeho města, že v dalších komunálních volbách budou mít stále tolik rozumu, jako v těch posledních - tedy nevolit tradiční politické prožrance....
Autor:jistý anonym Vloženo: 2016-10-23 22:48:33 IP: 89.103.52.***
Světoběžník - hezké sny, příteli :-)
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-10-23 21:06:43 IP: 31.30.101.***
S 930: čísla preferenčních hlasů hovoří, ukažte mi jediného kandidáta z Příbrami a Příbramska, který byl v osobní podpoře ze strany voličů úspěšnější. Nicméně je to silný mandát k tomu, abych se jménem svých sympatizantů nebál vzdorovat anonymním manipulátorům vašeho ražení.
Autor:S930 Vloženo: 2016-10-23 20:40:55 IP: 109.72.12.***
Josef Vacek: trošku uberte na optimismu. Volební výsledek krajských volbách 2016 KDU-ČSL byl 6,30% při volební účasti 34,57%. Počet preferenčních hlasů 1 680. Upřesním, že proběhlé volby byly krajské pane Vacku. Ve středočeském kraji jste získal uváděné množství preferenčních hlasů. Nikoliv v Příbrami. K 1.4.2015 měl středočeský kraj 1 315 299 obyvatel. Počet voličů ve středočeském kraji byl 1 066 527. Váš osobní výsledek tedy je 0,16% v případě 100% účasti. Volební účast ve středočeském kraji byla 34,76%. Tedy 370 724 voličů se zúčastnilo voleb ve středočeském kraji. A Váš výsledek je 0,45%. O jak silném mandátu tady tedy mluvíte ? Domnívám se, že se snažíte i z neúspěchu vytřískat co nejvíce, budiž, schopnosti máte. O jejich kvalitě možno polemizovat. A ano jste na světě dost dlouho na to abyste získal rozum a nadhled jehož nedostatkem neustále trpíte, stejně jako sebereflexí.
Autor:Světoběžník Vloženo: 2016-10-23 20:35:20 IP: 105.80.120.***
Pane Adámku, úkolem "jistého anonyma", Vackova obhájce, je tuto diskusi poškodit a diskutující zesměšňovat, ironizovat, vyprovokovat. Vytahovat se. Tady nejde o žádnou diskusi, žádnou argumentaci. On nikdy žádný sebejasnější a sebepřesvědčivější argument neuzná. Marná snaha argumentovat. Vackova garnitura se, chválabohu, ocitla v propadlišti dějin. Šance na jejich návrat je prakticky nulová. Nemá cenu na ně reagovat. Nemá cenu s nimi ztrácet čas.
Autor:jistý anonym Vloženo: 2016-10-23 09:32:08 IP: 89.103.52.***
J. Adámek - je mi líto, ale od tématu neodbíhám, pouze dodržuji časovou posloupnost, abyste se lépe orientoval. Vidím, že jste posnídal "vtipnou kaši" - nj, ona je neděle ;-) Nicméně - nařkl jste mne veřejně na tomto fóru a tak je potřeba důkazů; jinak byste byl vnímán coby pouhý nactiutrhačný mluvka... - - - K Vaší otázce: Cit.: "Obálková komise je tříčlenná a funguje" - zodpovězeno 2016-10-22 11:38:18; "výběrová komise je pětičlenná a je v ní opozice! - zodpovězeno 2016-10-22 11:38:18; "Současná rada města vícepráce standardně neuznává" - to je ovšem naprostá hloupost a pokud by tak opravdu činila, tak by na řadu zakázek prostě nedostala žádné nabídky, případně trávila spoustu času u soudů, nebo by některé rozpracované zakázky zůstaly rozpracované... Jen pro Vaši informaci - na "vícepráce" je z uvedených důvodů pamatováno i v zákoně (zjednodušeně limit 20% ceny díla),bližší si určitě vyhledáte. Mělo by to vždy být ošetřeno v SoD, aby se předešlo případným sporům. Ono by vůbec bylo vhodné dopředu se seznámit s problematikou, ke které chcete diskutovat, abyste nebyl za hlupáka (nic ve zlém).
Autor:jistý anonym Vloženo: 2016-10-23 08:50:36 IP: 89.103.52.***
J. Adámek 06:29:16 - Cit.: "Možná máte k dispozici nějaký geniální návod." Snažně Vás prosím, abyste si můj "návod" (2016-10-22 11:38:18) přečetl ještě jednou - mechanismus výběrových řízení obálkovou metodou jest tam popsán dle mého názoru dostatečně pregnantně. Správnost si můžete ověřit třeba u členů jmenovaných komisí (viz web města), případně u vedoucí OVV MěÚ. Vaše poslední věta pak plně ospravedlňuje mou první větu v uvedeném příspěvku (2016-10-22 11:38:18).
Autor:J. Adámek Vloženo: 2016-10-23 08:31:17 IP: 95.105.59.***
Pane "jistý anonyme", zkuste neodbíhat od tématu. Seznam Vašich invektiv vypracuji a v ozdobné obálce zašlu na uvedenou adresu později. Prosím, odpovězte mi na položenou otázku, pokud to dokážete. Jsem opravdu zvědav.
Autor:jistý anonym Vloženo: 2016-10-23 08:19:43 IP: 89.103.52.***
J. Adámek 06:29:16 - Cit.:"...je fakt hezké, když mi radíte, abych se oprostil od osobních invektiv, když sám jimi tady perlíte na všechny strany." Dovoluji si poprosit o nějaké citace mých invektiv - stačí jen ze dvou-tří stran. Předem děkuji.
Autor:J. Adámek Vloženo: 2016-10-23 07:43:56 IP: 95.105.59.***
Honza K., Světoběžník: přesně tak. Bod 6) bych ještě upřesnil - zástupce dvorní firmy přiveze peníze do nějaké odloučené lokality, platí se pochopitelně cash, hlavně žádné účty. A zde je úloha toho "prostředníka", mozky se do lokality pochopitelně osobně nedostaví. Teď by mně tedy, pane "jistý anonyme" echt zajímalo, jak byste to udělal Vy. Obálková komise je tříčlenná a funguje, výběrová komise je pětičlenná a je v ní opozice, pro kterou by jakékoli drobné pochybení byl hned sólo kapr (a zde oprávněně). Současná rada města vícepráce standardně neuznává. Tak co uděláme, pane "jistý anonyme"?
Autor:Světoběžník Vloženo: 2016-10-23 07:09:17 IP: 105.80.120.***
Hezky jste to popsal, Honzo K. Ještě bych k tomu dodal: 5) nejnižší nabídku dohnat rozsáhlými vícepracemi - vždycky se totiž najdou nějaké nepředpokládané okolnosti, které stavbu prodraží, jako je nestabilita podloží, podmočení základového zdiva, něco s čím projekt nepočítal, zkrátka něco, co se hned následně zasypá zeminou a nelze to již zkontrolovat, 6) zisk se pak mezi zmetky rozdělí
Autor:Honza K. Vloženo: 2016-10-23 06:50:52 IP: 180.958.120.***
Návod? Ale ten už tady používán přece byl! 1) Úplně vyřadit z činnosti obálkovou komisi, 2) komisi výběrového řízení jmenovat jen tříčlennou, ze zainteresovaných lidí (proboha jen žádná opozice, raději vůbec žádný zastupitel!), 3) všechny obálky nechat projít podatelnou a řádně je zaregistrovat, ale pak obsah obálky favorita v tomto tříčlenném kolektivu zmetků vyměnit za nabídku o pár tisíc nižší, učinit zápis, že vše proběhlo v pořádku, 4) V žádném případě k tomu nepustit zástupce firem. Tak tohle je ten návod!
Autor:J. Adámek Vloženo: 2016-10-23 06:29:16 IP: 95.105.59.***
Pane "jistý anonyme", je fakt hezké, když mi radíte, abych se oprostil od osobních invektiv, když sám jimi tady perlíte na všechny strany. Ale k věci: možná byste mohl blíže popsat způsob, jak přes "dohodnutého prostředníka" a onoho "potřebného" se dá převálcovat tříčlenná obálková komise, pětičlenná komise výběrového řízení (už zde je vidět, že účast opozice není jen zbytečné politické gesto!), případně Rada města? Možná máte k dispozici nějaký geniální návod. Poslední věta s adorací pana Kareše, který tímto svým bulvárním, nechutným a nactiutrhačským článkem si dle Vás "splnil povinnost člena zastupitelstva", je skutečně šokézní. Možná byste s tím měl vystupovat ve varieté.
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-10-22 21:06:53 IP: 31.30.101.***
milan.milan: znova opakuji, že jsem byl nejúspěšnější kandidát do krajských voleb 2016 na počet získaných preferenčních hlasů z okresu Příbram a jeden z nejlepších v městě Příbram. I v samotné Příbrami jsem dokázal porazit třeba stávajícího místostarostu Švendu, zastupitele Ciklera, Kareše a také další aktivní politiky stojící mimo zastupitelstvo města. Příbram. Takže nemám pocit, že by na mne lidé zapomněli, této citaci nerozumím. Svých 1680 hlasů vnímám jako silný mandát k tomu, abych se nadále vyjadřoval k veřejnému životu v mém rodném městě a okrese Příbram.
Autor:tonda Vloženo: 2016-10-22 18:30:27 IP: 176.98.110.***
p.Jistý anonym.Kde žijete asi v pravěku.......
Autor:tonda Vloženo: 2016-10-22 18:26:59 IP: 176.98.110.***
Dobrý večer. co chcete od pana Vacka?J8 bych řekl že tento pán už má sezonu za sebou.............................
Autor:milan.milan Vloženo: 2016-10-22 18:09:00 IP: 176.98.110.***
Pro Josef Vacek: Pane Vacku, okamžitě zde můžete napsat moje předpokládané jméno. Naprosto s tím souhlasím a nemám s tím vůbec žádný problém. Je to prosté - já totiž nekandidoval do žádných voleb, nejsem členem žádné strany ani hnutí (nekandidoval jsem ani jako nezávislý) a naštěstí se neživím politikou na jakékoliv úrovni. A snad ani nebudu muset. Jsem teď hned ochotný (ještě než údajné jméno napíšete), ochotný napsat panu Hodrmentovi své jméno a potvrdit mu ho telefonicky, aby Vám zde pak mohl napsat, zda jste se trefil. I když pan Hodrment neví, kdo se pod tímto nickem skrývá, jsem ochoten mu to sdělit a spolehnout se, že mě neprozradí. Nedělám si iluzi, že to uděláte a určitě to skryjete za šlechetný úmysl, nebo něco podobného. A k Vaší obhajobě v podobě preferenčních hlasů... To je jen holý výkřik do tmy. Tyto hlasy mají váhu u paní Drábové, Víta Rakušana nebo třeba pana Čunka. Ale u Vás? Z Příbrami jste (bohužel tomu tak skutečně je) byl jednou z největších osobností. A lidé zkrátka zapomínají... A třeba u Řiháka to ještě nestihli tak, jako u Vás. ;)
Autor:jistý anonym Vloženo: 2016-10-22 11:38:18 IP: 89.103.52.***
J. Adámek: pokud byste se dokázal oprostit od osobních invektiv a zamyslet, tak byste třeba pochopil, na co upozorňuji - nejde o způsob otevírání obálek (tam ať jsou účastny všechny zúčastněné strany, notář a pro mne za mne třeba i URNA; přítomnost opozice je pak naprosto zbytečné politické gesto - obálky otevírají a zapisují "pouze" úředníci); jde o vlastní výběr dodavatele na základě podaných a přijatých nabídek. Celá Vámi tak akcentovaná trasparentnost bude úplně zbytečná, když budu chtít poslat peníze někomu "potřebnému" a použiji k tomu dohodnutého prostředníka (byť s nejlevnější nabídkou)... Popisované zrovna teď šetří PČR v OV-Porubě. - - - Honza K. sice popsal postup celkem správně, ale vyvodil z něj nesprávný závěr - obálková komise sepíše protokol o otevírání nabídek (notář ho případně ověří), výběrová komise zkontroluje nabídky a sestaví jejich pořadí (a případně vyřadí ty nesplňující parametry), ale to je pouze informativní - definitivní rozhodnutí a tím i odpovědnost za něj je (podle okolností) na RM, ta zase podle okolností případně doporučí ZM, starosta pak podepisuje - je-li co (spolupůsobí technikálie, kterými nechci obtěžovat). Z celého uvedeného dovozuji, že P. Kareš v dané věci splnil svou povinnost člena ZM. A vzhledem k okolnostem se nedivím použité formě.
Autor:Ondřej Vloženo: 2016-10-22 11:18:05 IP: 176.98.110.***
Občan Pb: Ano poptejte je, určitě nejsou při jejich počtu zaměstnanců (1-5) vůbec vytížení a bude to pro ně zajímavá zakázka, solidní jednatel firmy pan Martin Roušal Vám to zajisté opraví osobně, má totiž z lesů zkušeností dost!
Autor:Ondřej Vloženo: 2016-10-22 11:17:46 IP: 176.98.110.***
Občan Pb: Ano poptejte je, určitě nejsou při jejich počtu zaměstnanců (1-5) vůbec vytížení a bude to pro ně zajímavá zakázka, solidní jednatel firmy pan Martin Roušal Vám to zajisté opraví osobně, má totiž z lesů zkušeností dost!
Autor:Ivan Hron Vloženo: 2016-10-22 11:11:48 IP: 176.62.232.***
pro jistého anonyma//// je jedno ze základních podnikatelských pravidel/moudrostí, v USA považováno za "zlaté"! "Cut Out the Middle Man". Odstraňte mezičlánky/překupníky/zprostředkovatele..... . Kdyby to přísloví bylo z Ruska, vůbec bych se dnes neodvážil to napsat! :)
Autor:jistý anonym Vloženo: 2016-10-22 10:49:02 IP: 89.103.52.***
Občan Pb: Možná by bylo racionálnější vyhledat firmu, která potřebné stavební práce skutečně vykoná a ne tu, která je s příslušným navýšením pouze zprostředkuje. No, každý svého štěstí strůjcem... To je podstata mého názoru na konání radnice v předmětné kauze.
Autor:Občan Pb Vloženo: 2016-10-22 10:26:25 IP: 176.98.110.***
Já bych se být firmou Staler zase tolik nebál poškození, naopak mají reklamu zdarma. Např.dodnes jsem netušil, že existuje tak slušná, laciná a solidní firma a po této reklamě si vyhledám na ně kontakt,potřebuji stavební práce a to myslím vážně a bez ironie.
Autor:J. Hodrment Vloženo: 2016-10-22 08:45:56 IP: 176.98.110.***
Ivane, vím že dle Tvého názoru je pesimista vlastně poučený optimista (asi nepřesná citace), ale svět rozhodně má i své kladné stránky.
Autor:Ivan Hron Vloženo: 2016-10-22 08:39:38 IP: 176.62.232.***
pro Jardu Hodrmenta///// jó a když jsi zmínil Pulitzera, podívej jak je jeho jméno s jeho cenou politicky zneužíváno , stejně jako například Nobelovy ceny a všechny různé další medaile, zcela paskviliózně a tendenčně. O žádné objektivní hodnotě, kromě finanční, nemůže být vůbec řeč. Účel světí prostředky.
Autor:Ivan Hron Vloženo: 2016-10-22 08:24:25 IP: 176.62.232.***
pro Jardu Hodrmenta///// :), vždyť mne znáš. Jak mi někdo nahraje ..... :) Já to vidím tak. Blesk nikdo nečte, ale má největší náklad. Pornografické časopisy také nikdo nečte, ale jejich vydavatelé jsou miliardáři a točí o nich filmy, za jejich prachy, oscaroví režiséři :) :) Politici kteří veřejně a bezostyšně lžou jsou odporní, úplně stejně jako politici pokrytečtí, kteří lžou neveřejně. Jak si v tom vybrat? :) Tak alespoň rejpu. :)
Autor:J. Hodrment Vloženo: 2016-10-22 08:03:36 IP: 176.98.110.***
Ivane, chtěl bych jen pro názornost připomenout souboj dvou novinářů, Josepha Pulitzera a Randolpha Hearsta. Zatímco Pulitzer je dnes pro novináře skutečnou autoritou, Hearst zbohatl (a později zbankrotoval) na novinařině, orientující se hlavně na senzace, skandály, zločin. Snad víš, že jsem příznivcem standardní žurnalistiky, to znamená podstatně ověřování informací minimálně ze dvou zdrojů (mimo jiné). Bulvární technologii rozumím, na její podstatě a tvorbě není nic složitého. Každý má pochopitelně možnost volit, co bude číst, kde bude publikovat či kam bude například dávat své politické upoutávky. Myslím, že moje dobře míněná osobní rada Josefu Vackovi, aby publikoval a diskutoval v prostoru, který mu je intelektuálně a eticky blíže a kde budou jeho názory také patrně více akceptovány, byla na místě.
Autor:Honza K. Vloženo: 2016-10-22 07:26:00 IP: 180.958.120.***
Musím se v podstatě přidat k panu Adámkovi. Vedení města se zkrátka rozhodne, že by se měla tato školka opravit, tohle parkoviště vybudovat, tahle silnice rekonstruovat. Vedení města nechodí za členy komise výběrového řízení s tím, aby tuhle firmu vybrali a tuhle nevybrali. To by bylo velice riskantní počínání. Od toho tam je ta komise, aby dle příslušného právního předpisu a dodaných podkladů o pořadí firem rozhodla. Celý proces výběrového řízení se ostře sleduje, jak ze strany účastnících se firem, tak ze strany opozičních politiků. To je vážná věc. To má daleko k bulvárním hrádkám na serveru pribramnaostro. Asi mají za sebou partu ostrých právníků, kteří je z toho vysekají.
Autor:J. Adámek Vloženo: 2016-10-22 07:00:11 IP: 95.105.59.***
Pane jistý anonyme, už ani nepočítám s tím, že vůbec pochopíte, že to Vaše těžko přehlédnutelné kádrování a strhávání kdekoho (samozřejmě kromě skvělého pana Vacka) se těžko dá aplikovat v procesu výběrového řízení, i když si tady hrajete na dokonalého experta v tomto oboru. Pro skutečnou transparentnost výběrových řízení, a o to tady přece jde, je důležitá především přítomnost uchazečů při otevírání obálek. Jak snad víte, v době Řihákovy vlády byly obálky otevírány bez uchazečů, uchazečům byla dokonce možnost přítomnosti odepírána. A tak se tady pochopitelně otevírala možnost manipulace s obsahy obálek. Dalším krokem k transparentnosti je, aby komise nebyla jen tříčlenná, složená s loajálních úředníků, jako za pana Řiháka, ale aby byla minimálně pětičlenná, otevřená zastupitelům. Důležité je, aby v ní byla zastoupena opozice. To všechno je v současné radnici standardně dodržováno. Článek na pribramnaostro je nesolidní, vycucaný s prstu, nemá reálný základ, je to anonymní pomluva. To, co si vy myslíte či podsouváte té či oné firmě, je Váš názor, který ovšem nemá naprosto nic společného s prací obálkové komise a komise výběrového řízení.
Autor:Ivan Hron Vloženo: 2016-10-22 06:28:22 IP: 176.62.232.***
Nahlédl jsem do "pribramnaostro". Když to čte a sleduje starosta, když to čtou a sledují provozovatelé jiných webů, čtenáři jiných webů jako Linda V., když se o tom mezi lidmi mluví, jistě to stojí za pozornost. Z toho nahlédnutí jsem získal osobní dojem, který publikovat nebudu. Je osobní. Zmíním ale dvě věci, které mne udivily zde, při zmínkách o pribramnaostro. Pro Jardu Hodrmenta: Jak by tam někdo mohl najít čtenáře, kteří by mu mohli lépe vyhovovat, lépe konvenovat, než ti zdejší? Kdo to čte tam napsáno není, pokud se k tomu někdo dobrovolně nepřihlásí, viz výše. Diskuzi jsem tam nenašel. Zdá se, že čtenáři webu "naostro" jsou právě zde. Pro Lindu V.: " pornografii propagující server"????? Takový nesmysl který jste napsala neomlouvá ani pozdní hodina vašeho příspěvku!! Kopání pod pás vysvětluje používání nicků? Dost laciné.
Autor:Marta Frýbertová Vloženo: 2016-10-22 02:11:37 IP: 109.72.12.***
Josef Vacek: Věci Veřejné v roce 2010 (ne tedy v roce 2012, kdy se komunální volby nekonaly) získaly v Příbrami 4,58%, a to byl podle Josefa Vacka neúspěch, a možná ano, jak ale potom nazvat výsledek koalice KDU-ČSL a SZ který v tom samém roce byl 3,62%??? Jen ještě pro informaci výsledky KDU-ČSL: v roce 2006 - 4,82% a v roce 2014 - 4,45%...
Autor:jistý anonym Vloženo: 2016-10-22 00:20:13 IP: 89.103.52.***
Těžko přehlédnout návodné formulace otázek, těžko přehlédnout jistou chlubivost odpovědí, těžko přehlédnout nicotnou webovou prezentaci firmy "Staler" s několika ilustračními snímky, ale bez jakýchkoliv referencí, bez uvedení kvalifikací a certifikátů při poměrně širokém portfoliu činností, těžko přehlédnout absenci účetních závěrek ve Sbírce listin VR MS Praha ... prostě těžko přehlédnout "eseróčko" vzniklé v r. 2013, jež s pouhými pěti zaměstnanci (co tam vlastně dělají?), bez ekonoma, bez rozpočtáře, v tvrdé konkurenci stavebních firem, "dělá" 30-50 mio ročně... Mně už chybí jen fotka, kterak p. starosta podepisuje smlouvu s Babou Jagou...
Autor:...na oltář Josefa Vacka Vloženo: 2016-10-21 23:10:54 IP: 176.98.110.***
Možná je na čase ptát se, proč máme tak rádi anonymitu… Anonymita nám v prvé řadě poskytuje jistotu. Ono vystoupit pod svým jménem na veřejnosti už přece jenom chce jistou dávku odvahy! Co když se mi budou lidi smát? Co když se mnou nebude někdo souhlasit? Co když mne někdo bude dokonce kritizovat? Nebo dokonce, co když bude někdo pochybovat o mé inteligenci? Hrůza pomyslet, že? Ona stydlivost, že jsou někteří lidé třeba chytřejší než já…není to nic příjemného. Ale já přesto vystoupit chci, chci veřejně promluvit, chci zveřejnit své postoje! Jaké to má řešení? Jak to mám udělat? Buď se můžu „vzmužit“, vystoupit pod svým jménem a čelit veřejné kritice (oprávněné nebo neoprávněné) anebo můžu zůstat v ANONYMITĚ. Pokud budu jako anonym působit v různých diskusích a fórech, je to v pořádku. Každý člověk má právo na svůj názor, na těchto platformách vzniká diskuse, někdy i pře. Tyto záležitosti mohou být diskutovány i anonymně, protože každý může mít pro své anonymní vystupování svůj důvod. Toto však v žádném případě neplatí pro zpravodajské portály, jejichž NOVINÁŘI A ZPRAVODAJCI svými články mohou ovlivňovat a zasahovat široké publikum. Zde anonymita není na místě, a to čistě z etického hlediska. Právě z tohoto etického hlediska se předpokládá, že novinář pracuje čestně a informace by nepublikoval, kdyby je neměl ověřené minimálně ze dvou na sobě nezávislých zdrojů (vůbec elementární novinářská poučka) a kdyby pochyboval o jejich pravdivosti. Samozřejmostí také je, a to naprostou samozřejmostí, že se tento novinář pod svůj článek také podepíše. Nese svoji kůži na trh a je za svá sdělení a za jejich pravdivost zodpovědný. Pokud rezignujeme na tyto základní novinářské principy (de facto výzvu k této rezignaci můžeme najít v níže uvedených příspěvcích pana Vacka), doslova tím vyzýváme k anarchii. Jen si představte situaci, kdy si každý novinář, publicista nebo redaktor bude bez ohledu na pravdu, situaci a kontexty říkat a hlavně šířit do veřejného prostoru, co chce. „Já si budu říkat a psát, co chci. Ať je to pravda nebo není, ať to poškodí toho či onoho, ověřovat nic nebudu, já jsem to takto slyšel, já mám na to právo a hotovo.“ Opravdu to takto chceme? Opravdu je takto zaplněný "chybějící" mediální prostor tím, co tolik chceme?
Autor:Linda V. Vloženo: 2016-10-21 23:10:50 IP: 109.72.3.***
P.Vacku, vidím, že Vám jako křesťanovi vyhovuje pornografii propagující server pribramnaostro.cz, takže pá,pá.
Autor:J. Hodrment Vloženo: 2016-10-21 22:37:27 IP: 176.98.110.***
Josefe Vacku, já nejsem v ničím týmu, ani na něčí straně, ani nějaký hradní novinář a rovněž nehodlám být ani nějakým hlídacím psem. Tvoje opakované a urážlivé nálepkování a dehonestující škatulkování mi přijde už vysloveně trapné. Pořád dokola, bludný kruh. Nerad Ti kazím Tvůj rotující náhled, ale jestli dovolíš, já jsem na té SVÉ straně a můj názor vzniká osobní a přímou účastí v terénu příbramského kulturního, společenského a politického života (ve kterém Tě mimochodem už pár let ani nevídám). Ne za stolem. Ne prolézáním internetu, facebooku. Není to vždy lehké. Já zde už opravdu nebudu polemizovat s Tvými více méně abstraktními fantasmagoriemi a bludnými vizemi. Je to fakt už za ta léta únavné. Prosím, fandíš teď serveru pribramnaostro.cz. To je teď Tvoje pole působnosti. Tvůj nespoutaný punk. Nic proti. Tvoje volba. Možná je to i Tvoje životní poslání. Nezlobím se. Přeji Ti, abys tam našel čtenáře, kteří Ti budou lépe vyhovovat, lépe konvenovat, než ti zdejší. Ti Tě rozhodně rádi nemají. Myslím, že se s Tvým odchodem na lepší grunt nějak vyrovnám.
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-10-21 22:28:45 IP: 31.30.101.***
J. Adámek: "Příbram na ostro" se pokusilo zaplnit chybějící mediální prostor přijetím role příbramského Blesku. A pokud mne vyčítáte inzerci v takovém médiu, tak v okamžiku kdy se moje inzerce dostala do kontrapunktu s předem neohlášeným článkem tohoto typu, nedalo se téměř nic dělat. Byl jsem v podobné situace jako svatý Pavel na aténském Areopágu. Ten v okamžiku kdy objevil zdejší "oltář neznámému bohu" - začal u něj kázat pohanům: Boha, kterého neznáte, toho vám zvěstuji.
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-10-21 21:59:57 IP: 31.30.101.***
Linda V.: každý dobrý voják má mít ve své torně maršálskou hůl... Ale běda mu, když ji tam frajtr jako Linda V. nenajde.
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-10-21 21:49:37 IP: 31.30.101.***
Jaroslav Hodrment: Jindřich Vařeka a jeho tým sází v politice na dokonalý obraz sebe i svých spolupracovníků . A image mu pomáhá vytvářet také Tvůj webový portál. Ostatně byla to dobrá trefa když starosta získal do svého týmu novináře, který byl v nedávné minulosti vůči jeho politickým předchůdcům hodně kritický. Nejenom tímto strategickým krokem příbramské ANO před dvěma roky převálcovalo svoje soupeře. Mít na své straně vlivný a respektovaný příbramský portál byla tehdy věc k nezaplacení. Jakoby se Jindřich Vařeka poučil se z neúspěchu své příbuzné Marty Frýbertové a jejího projektu Věcí veřejných v roce 2012 budovaném na podobném místním principu, jako hnutí ANO. Zároveň si však dobře uvědomil, že dobýt politickou moc ve volbách nestačí, a že naopak její dlouhodobé udržení je mnohem těžší. Lidé snadno prokouknou nafouknutou bublinu protestního hnutí a také jeho nesplněných slibů. A postupem doby si začnou všímat stejných nebo horších nešvarů než měli jejich předchůdci vzešlí z tradičních politických stran. Proto potřeboval svého hradního novináře a jeho respektované médium. A ty jsi tuto potřebu naplnil, ale to Ti vůbec nevyčítám. Už jsem na světě docela dlouho, abych věděl, že někteří politici touží po tom, aby média odpovídala jejich postojům. Ale zároveň to byl okamžik kdy jsi v očích příbramské opozice přestal být hlídacím psem zdejší veřejné diskuze a také nezávislým arbitrem zdejších politických soubojů. Proto z jejich pohledu vznikla potřeba alternativního příbramského média. A to byl čas vzniku portálu "Příbram na ostro". Z pohledu bývalého rockera bych to srovnal s okamžikem, kdy umělecký Art rock začal nudit a na jeho místo přišel živočišný a nespoutaný punk.
Autor:J. Adámek Vloženo: 2016-10-21 21:45:41 IP: 95.105.59.***
Pane Vacku, předvolební upoutávka s Vaším portrétem na serveru pribramnaostro.cz se opravdu dobře vyjímala, zvláště pak hned v sousedství onoho pornografického článku, který tomuto serveru zajistil vyšší sledovanost a tedy v té souvislosti i více lidí Váš portrét vidělo. Tento opravdu originální způsob předvolebního public relations politika a křesťana Josefa Vacka je skutečně jednou z největších příbramských politických rarit, hodných záznamu do městské kroniky.
Autor:Linda V. Vloženo: 2016-10-21 21:33:10 IP: 109.72.3.***
Opět nesmysl a demagogie p. Vacku. Na rozdíl od kteréhokoliv jiného kandidáta z Příbrami, vy jste byl lídrem strany nominující kandidáta na hejtmana . Nepovedlo se Vám uspět ani ve Vašem rodném městě, kde jste starostoval. To je tedy grandiózní výsledek! Z Vaší porážky jste se rychle oklepal a Vaše zhodnocení voleb, mne opět utvrdilo v tom, že nejste v pořádku. Vaše logické vývody jsou až narcistní. Neměl byste dál pokoušet osud a ovlivňovat události v Příbrami.
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-10-21 20:52:50 IP: 31.30.101.***
milan.milan: jak se jako aktivní politik můžete bát " pomstychtivých politiků", to je protimluv. Jinak v Příbrami sice aktuálně nebydlím, ale vlastním zde určitý majetek a tak mne vývoj města není opravdu lhostejný. Argumentem o krajských volbách jste se také netrefil. V těchto volbách jsem byl na počet preferenčních hlasů nejúspěšnějším kandidátem z okresu Příbram a jedním z nejlepších z města Příbram. Raději nebudu uvádět tento rozdíl v našem přímém souboji, to by Vás lidé snadno identifikovali. Jinak krajské volby mne daly poměrně silný mandát, abych se k událostem v Příbrami a na okrese Příbram nadále vyjadřoval. Jednalo se totiž o nezanedbatelnou politickou podporu.
Autor:J. Hodrment Vloženo: 2016-10-21 20:48:32 IP: 176.98.110.***
Josefe Vacku, já snad ani nebudu komentovat ten Tvůj omračující výrok o narušeném mediálním monopolu radničního establishmentu. Je to nepravdivé, drzé a urážlivé. Stejně tak bych na Tvém místě vůbec nesrovnával satirický článek Jana Šťastného (tuto trefnou a vtipnou satiru jsi nikdy nedokázal pochopit ani unést) a bulvární komentář nejpokleslejšího typu, popírající ty nejzákladnější novinářské principy. Takové srovnání je opravdu hanebné. Opět jsi se dal do boje na té nesprávné straně? Pokolikáté už?
Autor:S930 Vloženo: 2016-10-21 15:08:43 IP: 109.72.5.***
Josefe Vacku, člověče nezastávejte se příbramských občanů s nimiž máte zbla společného jak je vidno. K čemu byla kontrola veřejnosti v případě příbramské teplárny a lumpáren kolem ní. K čemu byla kontrola veřejnosti při prodeji I.polikliniky a lumpáren kolem ní ? Však zkušení prolézači škvíroví a leštiči klikoví podobní Vám mohou se dnes hluboce smát. Ale všeho do času.....
Autor:Martin Vloženo: 2016-10-21 14:01:34 IP: 109.72.4.***
Jo nápady, to byla vždy silná stránka pana Vacka, tento nevyjímaje. Je velmi dojemné, kterak zde dělá arbitra Karešovi, jemu zase pro změnu kryje záda "jistý anonym". Inu povedená partička se tu sešla. Trochu mi to připomíná Bratrstvo kočičí pracky, ovšem v poněkud bizarnějším provedení.:-)
Autor:Linda V. Vloženo: 2016-10-21 13:54:36 IP: 109.72.3.***
Pro milan.milan. Děkuji za příspěvek, plně se s ním ztotožňuji. Názory p. Vacka jsou pro moji osobu tak iritujíci a nepochopitelné, že mám problém nezareagovat. Ten člověk je tak mimo realitu.To myslí vážně, že Kareš může konkurovat tomuto servru? Já myslím, že p. Vacek jenom tvrdí to, co se mu právě hodí a nevadí mu, že to není pravda. Musí vědět, že Kareš je ztracená existence, která používá podpásovky, ale momentálně se mu hodí držet s ním. Co se týče ,, šikanování anonynmními autory", tak ve Vašem případě p. vacku to není šikana, ale silný nesouhlas s Vaší osobou a Vašími činy.
Autor:Nový Občan Příbrami Vloženo: 2016-10-21 13:44:45 IP: 109.72.12.***
Celé je to o našem NEFUNKČNÍM právním systému. Zatímco v civilizované Evropě platí "do 30 dnů dolož, nebo budeš draze platit", v Česku kdeže. Lze veřejně rozkrádat, lhát, dehonestovat - pak stačí když se dotyčný (pokud je mu velmi, velmi složitě prokázáno) jen "omluví" (rozuměj projeví lítost, která může být i hraná). Když to volně přeložím do našich poměrů, p. Kareš by to měl prokázat a jestli neprokáže, měl by zaplatit vysoké odškodnění. Našemu systému i celé zemi by velmi, velmi pomohlo a prospělo, pokud by takové exemplární a exaktní případy byly rozsouzeny ve prospěch poškozených. Ti, co právě bez obav dehonestují, by si poté dávali pozor a takové články nevznikaly. také souhlasím s tím, že p. Kareš udělal obrovský krok za hranu korektnosti, slušnosti i politiky okresního města. Již ani nepíši, rovinu lidskou, kdy nařknu kohokoliv z čehokoliv, aniž bych měl a předložil jakékoliv důkazy. Proto ani není omluvy, to je na odstěhování se, takovému člověku ani nepodat raku, ani jej nezdravit.
Autor:milan.milan Vloženo: 2016-10-21 12:46:05 IP: 109.72.2.***
Tak dlouho jsem se držel.. A přece už zase na něj musím reagovat. Máte pocit, pane Vacku, že server pribram.cz je částí monopolu stávající radnice? Pak tedy v rámci svého vzdělání netušíte, co je monopol a zase plkáte... Už jako ten Kareš. Vždyť web není problém, problém je, když tam někdo lže nebo vytrhává z kontextu pravdu. Bohužel, na úrovni města Příbram je jediné místo, kde se člověk dozvídá pravdu bez příkras, a to je místní web. Problematika diskuzí je jiná věc, spousta z nás se schovává za nickem, jelikož je zde pořád spousta pomstychtivých politiků, kteří až se nedej BOŽE, dostanou k moci, vybijí si zlost... Proč, proč zkrátka se neodtrhnete od nutkání pořád něco komentovat.. V Příbrami už dávno nebydlíte, nepracujete, ve volbách komunálních i krajských Vám občané dali jasně najevo, že o vaše názory nestojí. Tak sakra buďte chlap a přestaňte se do všeho chytře ....
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-10-21 11:37:57 IP: 193.35.102.***
Tak mne napadá, jestli hlavním důvodem rozčilování nebude narušený mediální monopol stávajícího „radničního establishmentu“. Dokud mohli být političtí soupeři jednostranně uráženi a šikanování anonymními autory typu „Jana Šťastného“, byly anonymní články v pořádku. V okamžiku kdy politický soupeř Petr Kareš reaguje podobnou kartou, začnou se ozývat výkřiky o „ztroskotancích a samozvancích. Když k tomu připočtu aktuální nesmělé pokusy k trestnímu stíhání opozičních zastupitelů (causa pohledávky MěRK), tak máme na další „humorné“ historky z našeho města opravdu zaděláno.
Autor:Světoběžník Vloženo: 2016-10-21 08:40:57 IP: 105.80.120.***
Pokud někdo z dotčených, tedy radnice nebo firma Staler, se rozhodne podat trestní oznámení, policie bude mít v tom případě právo vyžádat si na provozovateli serveru informaci, kdo je ve skutečnosti autorem tohoto článku. Možná budeme všichni překvapeni, kdo se za ním objeví.
Autor:J. Adámek Vloženo: 2016-10-20 22:45:10 IP: 95.105.59.***
Když jsem si pozorně přečetl článek na serveru pribramnaostro.cz, na rozdíl od p. Vacka se domnívám, že jde naopak o ten nejpokleslejší druh bulvární publicistiky, jaký si lze vůbec představit. Žádné tvrzení není solidně podložené, bez uvedení zdroje, demagogie, jen náznaky souvislostí, pracující s emocemi čtenáře. Články na serveru jsou anonymní (tady anonymita p. Vackovi zřejmě nevadí). Jedná se o jasné nactiutrhačství, nedivil bych se, kdyby skončilo u soudu. Pan Kareš nese za svůj server, kterého je provozovatelem, odpovědnost. Anonymita článku ho této odpovědnosti nezprošťuje. Server pribramnaostro.cz žádnou kontrolu veřejnosti nepředstavuje. Je to škvár nejhrubšího zrna.
Autor:Venca Němec Vloženo: 2016-10-20 22:36:43 IP: 46.135.3.***
To snad tento chlapec nemůže myslet vážně, málem jsem se potrhal smíchy.3 až 4 zakázky, první pecka, druhá pecka, rozpočtář a ekonom. Takhle hodně ušetří. Mám taky firmu, jsme tři. Výběrek se účasntíme často, máme historii, skvělý recenze, a zakázku nad 200 tisíc jsme nikdy nevyhráli. A to mi je 52 let, Čím nás to tady krmíte...
Autor:Linda V. Vloženo: 2016-10-20 22:07:34 IP: 109.72.3.***
P. Vacek je opět mimo. Nevadí mu veřejné lži a očerňování nevinných lidí. To je zase takový blábol co zplodil, že musím zareagovat. Ano, občané by měli mít kontrolu nad hospodařením s veřejnými prostředky. Ale neměl by existovat zastupitel, který lže a dělá vše proto, aby běžný občan znejistěl a kroutil hlavou nad úrovni politiky. Zastupitel, který nic nedělá, jenom šíří dezinformace a snaží se zviditelnit, aby nachytal politické body a udržel se u koryta co nejdéle, se musí veřejně pranýřovat a poslat do propadliště dejin. Myslím, že v komunální politice byl tento člověk dostatečně dlouho. Nic po něm nezůstalo, jenom díra v městkém rozpočtu a smutný občan, který nevychází z ůdivu, že takový žvanil může býti zastupitelem. Ale p. Vacku vy jste podobného ražení a vrána k vráně sedá....
Autor:Josef Vacek Vloženo: 2016-10-20 21:31:31 IP: 31.30.101.***
Když se na celou věc podíváme optikou příbramského občana, tak není skoro o čem diskutovat. Je třeba, aby občané měli maximální kontrolu nad tím, jak jsou veřejné prostředky vynakládány, neboť pocházejí z velké části z daní. Příbramáci chtějí disponovat maximem informací o tom, co se s těmito prostředky děje a co a za kolik město nakupuje. Kontrola veřejnosti (a tím myslím jak občany, tak např. i média jako Příbram na ostro ) je v tomto případě důležitá, protože vytváří určitý a nikoliv nevýznamný tlak na transparentnost politických rozhodnutí. Článek na portálu Petra Kareše, jeho čtenost a silné reakce veřejnosti na jeho sdělení, svědčí o tom, že jde o publicistiku potřebnou.

Podporujeme

Divadlo Antonína Dvořáka Příbram a Kino Příbram
MHD Příbram - jízdní řády

Aktuální jízdní řády najdete ZDE.

REKLAMA

Starožitnosti, antik Chod

© Mgr. Jaroslav Hodrment
Webhosting a domény od GIGASERVER.CZ
Právní doložka